Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Souli: Kuka pelkää valkoista miestä?

Kansanvalistusseura

Souli: Kuka pelkää valkoista miestä?

Julkaistu: 21.08.2015 klo 15:45
Julkaisija: Kansanvalistusseura

Takavuosikymmenten pihaleikissä maahan aluetta juostiin edestakaisin, ja samalla väisteltiin "mustaksi mieheksi" nimettyä kiinniottajaa. Lopulta kaikista pelaajista tuli mustia miehiä.

Viime viikkojen kärjistyneen maahanmuuttokeskustelun valossa leikki saa uuden tulkinnan.

– Kun vuoden 2015 Suomessa oululainen teollisuusvartija haluaa Suomesta monikulttuurisuudesta vapaan ja ”vahvan ja urhean kansakunnan” ja poseeraa kansallissosialistisen Suomen vastarintaliikkeen edustajien kanssa, on aiheellista kysyä, ”Kuka pelkää valkoista miestä”, kirjoittaa päätoimittaja Tapio Kujala oppimisen verkkomediassa Soulissa.

Hän lisää, että demokratiaa puolustetaan vain käymällä pelkoa päin. Rajojen rakentaminen tai muurien rakentaminen ei auta.

– Tarvitsemme kohtaamisia ja kansalaiskeskustelua tämän ajan Suomesta. Suomesta, jossa kenenkään ei tarvitse pelätä, Kujala kirjoittaa.

Taustoita tietosi monikulttuurisuudesta Soulin jutuilla:

Souli on maksuton verkkomedia sille, jota kiinnostaa oppiminen työnä tai harrastuksena. Seuraa mediaa

Lisätiedot: päätoimittaja Tapio Kujala, tapio.kujala@kvs.fi, 0400 436 690

KANSANVALISTUSSEURA – Tilaa sivistykselle. Rakennamme oppivan elämäntavan yhteiskuntaa. Julkaisemme, koulutamme ja vaikutamme, Suomessa ja maailmalla.