Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Sijoitus joka kantaa

Sijoitus joka kantaa

Julkaistu: 22.05.2015 klo 14:30
Julkaisija: fill-R

Korona Investin Palvelurahasto tuli osakkaaksi fill-R® -kevytkiviainesta valmistavaan FA Forestiin. Sijoitus mahdollistaa uusien tuotantolaitosten avaamisen ja yrityksen sekä menetelmän laajentamisen valtakunnalliseksi.

Viime syksynä FA Forest Oy valittiin yhdeksi lupaavimmista Biotalouden Kasvu Open sparrauskilpailuun osallistuneista kasvuyrityksistä. Kevytkiviaines fill-R® julkistettiin kaksi vuotta sitten Yhdyskuntatekniikan messuilla Jyväskylässä. Keski- ja Länsi-Suomessa tehdyistä pilottirakennuskohteista on saatu hyviä kokemuksia. Se on kevyempi ja eristävämpi kuin luonnonmateriaalit. Merkittävä kilpailuetu tulee säästyneiden kaivu- ja kuljetustöiden määrässä. Erityisesti routivilla alueilla saavutetaan huomattavia säästöjä.

FA Forest on kehittänyt ja testannut lentotuhkapohjaista fill-R® kevytkiviainesta vuodesta 2010 lähtien.  Sivutuotevirtoja hyödyntäen valmistettu fill-R® on turvallinen, tasalaatuinen ja ominaisuuksiltaan ainutlaatuinen CE-merkitty tuote. fill-R®-kevytkiviaineksen tuotanto ylitti viime vuonna 40 000 tn. Korona Investin sijoituksella fill-R®:n tuotantokapasiteetti saadaan lähivuosina moninkertaistettua uusia tuotantolaitoksia rakentamalla.

”Viitasaaren kaupunki rakensi 900 metrin raskaan liikenteen tien yhtiön kehittämällä tuotteella. Kustannussäästöillä kaupunki rakensi 300 metriä kevyenliikenteenväylän sekä valaistuksen koko matkalle,” kertoo toimitusjohtaja Hannu Tukiainen asiakkaiden kokemuksista.

”Korona Invest haluaa tukea yhtiön kasvua, joka perustuu teollisuuden sivuvirtojen hyötykäyttöön ympäristöä säästävällä tavalla,” sanoo toimitusjohtaja Vesa Lehtomäki.

FA Forest Oy

toimitusjohtaja Hannu Tukiainen

puh 0400 578 988, etunimi.sukunimi(a)ecolan.fi

www.ecolan.fi

Korona Invest Oy

toimitusjohtaja Vesa Lehtomäki

puh 050 337 6969, etunimi.sukunimi(a)koronainvest.fi

www.koronainvest.fi

FA Forest Oy on täysin kotimainen, vastuullinen toimija, jonka päätuotanto on Viitasaarella Keski-Suomessa. fill-R® -kevytkiviaineksen lisäksi yritys valmistaa Ecolan® -lannoitteita ja tarjoaa niille helikopterilevitystä.

Korona Investin hallinnoima Palvelurahasto on pääomasijoitusyhtiö, joka sijoittaa toimialariippumattomasti kasvuhaluisiin ja -kykyisiin yhtiöihin, joiden liikevaihto on 2-20 miljoonaa euroa ja liiketoiminta on kannattavaa.