Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Senaatti-kiinteistöt vuokraa Päijät-Hämeen käräjäoikeudelle ja Salpausselän syyttäjänvirastolle tilat Renor Oy:lta Lahdessa

Senaatti-kiinteistöt

Julkaistu: 26.11.2014 klo 15:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt on järjestänyt Päijät-Hämeen käräjäoikeuden ja Salpausselän syyttäjänviraston Lahden toimitiloista julkisen hankinnan kautta tilahaun ja vuokrakilpailutuksen. Kilpailutuksella haettiin noin 3100 neliömetrin suuruisia tiloja käräjäoikeudelle ja syyttäjänviraston Lahden palvelupisteelle. Tiloja tulee käyttämään noin 100 työntekijää ja laaja asiakaskunta. Käräjäoikeus ja syyttäjänvirasto hyödynsivät Senaatti-kiinteistöjen tarjoamaa tilahaku- ja edelleenvuokrauspalvelua. Valtion linjausten mukaisesti valtio kartoittaa alueen toimitilatarjonnan ja hyödyntää uusien tilojen hankinnassa mahdollisuuksien mukaan olemassa olevaa toimitilakantaa mukaan lukien yksityiset vuokranantajat.

Tilakilpailutuksen on voittanut Renor Oy, joka sai laatu- ja hintavertailun kautta eniten pisteitä. Heidän tarjoamansa tilat sijoittuvat Lahdessa Askonalueelle osoitteeseen Askonkatu 9. Tilaratkaisussa  hyödynnetään aiemmin tehdaskäytössä olleita halleja ja työskentelytiloja. Peruskorjattavissa tiloissa tulee olemaan toimisto-, asiakas- ja oikeussalitiloja. Senaatti-kiinteistöt vuokraa tilat Renorilta ja edelleen käräjäoikeudelle ja syyttäjänvirastolle sekä vastaa sopimusneuvotteluista.

Jatkosuunnittelussa huomioidaan valtion toimitilastrategian ja oikeusministeriön valtakunnallisen toimitila- ja työympäristökonseptin vaatimukset.

Hankkeen etenemisestä on tehty ehdollinen hankintapäätös 24.11.2014. Päätös vahvistuu keväällä 2015 vuokrasopimusten kautta.  Hankkeen etenemisen ehtoina ovat valtioneuvoston raha-asiainvaliokunnan puolto, oikeusministeriön päätös ja Senaatti-kiinteistöjen hallituksen päätökset. Tämän hetken aikataulutavoitteiden mukaan tarkempi suunnittelu voisi alkaa keväällä 2015. Peruskorjaus valmistuu vuoden 2016 loppupuolella.

Jorma Heinonen
Senaatti-kiinteistöt, toimialajohtaja, 0205 811 208, jorma.heinonen@senaatti.fi

Kari Kiesiläinen
Oikeusministeriö, Oikeushallinto-osasto, ylijohtaja, 0295 150 138, kari.kiesilainen@om.fi

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion sisäisenä toimitila-asiantuntijana tuottaa ja tarjoaa tiloja ja niihin liittyviä palveluja valtionhallinnolle. Toimitilojen vuokraus, investoinnit sekä kiinteistöjen ja palvelujen kehittäminen muodostavat liiketoiminnan perustan. Toimintamme perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kumppanuuteen. Tuomme tilalle ratkaisut.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki