Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Samantha Fox palaa Tahkolle 25.3.2017

Samantha Fox palaa Tahkolle 25.3.2017

Julkaistu: 19.09.2016 klo 07:00
Julkaisija: Kuopio-Tahko Markkinointi

Nilsiä meni sekaisin talvella 30 vuotta sitten, kun maailmantähti Samantha Fox pyörähti kylässä. Ohjelmassa oli tuolloin laulamisen lisäksi laskettelua ja pilkkimistä. Tänä talvena ympyrä sulkeutuu, kun Ravintola Kunkku tuo Foxin takaisin Tahkolle ­ kera uuden pilkkitapahtuman.

”Muistan Samanthan viime-esiintymisen Nilsiässä ja tajusin, että siitä on vierähtänyt lähes päivälleen 30 vuotta. Olisi siis aika saada hänet takaisin kulmille! Ajatus vahvistui, kun päätimme järjestää pilkkikisan, jonka kruunuksi tarvitaan maailmantähti”, taustoittaa tapahtumaideasta Ravintola Kunkun yrittäjä Janne Heikkinen.

Viimeksi Samantha Fox vieraili Nilsiän Tahkolla äitinsä kanssa. Paikallinen hiihtokulu sai kunnian opettaa heille laskettelua. Maailmantähden vierailu muistetaan vieläkin Nilsiässä kristallinkirkkaana.

Suljimme rinteen, että neiti Fox saa laskea rauhassa. Kyllähän se tilanne jäi nuoren miehen mieleen”, jakaa Tahkonrinteiden liiketoimintajohtaja, silloinen Nipas Sportin juniorilaskija, Pasi Martikainen muistoistaan.

Uusi koko kansan pilkkikilpailu

Samana viikonloppuna kun Samantha Fox saapuu Tahkolle, järjestetään myös uusi koko kansan pilkkikilpailu, Kunkkupilkki. Jotta pilkkikansa pääsisi kisaamaan kunnon kalasaaliista, istutetaan Syväriin kirjolohta. Kalakansaa paikalle houkuttaa paitsi isot lohivonkaleet, myös pilkkikilpailun pääpalkinto: tuliterä moottorikelkka. Kunkkupilkki -tapahtumaan odotetaan yli tuhatta kävijää.

”Pilkkiminen on mitä parhain koko kansan laji. Toukka koukkuun ja pilkki reikään. Siitä se lähtee”, kannustaa pilkkitapahtuman järjestäjä Tomi Ikonen laittamaan täkyksi kelkanhankintaan. Samalla lähtee myös toive tulevaan: ”Toivomme, että saamme myös Sammyn jäälle!

Lisätietoja

• Tomi Ikonen, Kunkkupilkin tapahtumajärjestäjä puh. 044-9981156, info@kunkkupilkki.fi
  • Karolina Huuhtanen, Tahkon tapahtumien kehityspäällikkö, karolina@tahkontapahtumat.fi
  • www.kunkkupilkki.fi