Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » S-veistostaidekilpailu 2015

S-veistostaidekilpailu 2015

Julkaistu: 03.11.2014 klo 13:57
Julkaisija: SOK

SOK järjestää jälleen taiteilijoille avoimen S-taidepalkintokilpailun. Tänä vuonna S-taidepalkintokilpailu keskittyy veistostaiteeseen. Kaikki veistostaiteen tekniikat, materiaalit ja ideat ovat vapaita käytettäväksi.

Osallistuvista ehdotuksista 15 kiinnostavinta teosta pääsevät näyttelyyn S-Galleriaan 16.3.-17.4.2015. Kuvat teoksista julkaistaan samaan aikaan S-Gallerian nettisivuilla, jossa teoksia pääsee äänestämään. Omaa suosikkityötään voi myös äänestää esillä olevassa näyttelyssä.

Kilpailun voittajan valitsee SOK:n taideasiantuntija FT Pauliina Laitinen-Laiho yleisön äänestämän kolmen eniten ääniä saaneen teoksen joukosta. Kilpailun voittajan teos hankitaan SOK:n taidekokoelmaan 3000 eurolla ja teos pääsee esille SOK:n pääkonttoriin Helsingin Vallilaan. Lisäksi kilpailun voittaja saa pitää palkintonäyttelyn S-Galleriassa. Palkinto jaetaan toukokuussa 2015.

Kilpailuteoksen tulee olla valmistunut vuosien 2014–2015 välisenä aikana.

Hakuaika on 1.12.2014–31.1.2015. Kilpailuun osallistutaan täyttämällä hakulomake S-Gallerian nettisivuilla osoitteessa www.s-galleria.fi.

Taiteen ja kulttuurin tukeminen on yksi merkittävä osa SOK:n vastuullisuustoimintaa. SOK:lla on kunniakas yli 90-vuotinen historia taidemesenaattina Suomessa ja se on yrityksenä yksi vanhimmista taiteen tukijoista sekä määrätietoisen taidekokoelman kartuttajista.