Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Ryokan Oy luotsaa Långvikin kokous- ja kylpylähotellia menestyksekkäästi

Långvik Congress Wellness Hotel

Ryokan Oy luotsaa Långvikin kokous- ja kylpylähotellia menestyksekkäästi

Julkaistu: 20.09.2016 klo 09:30
Julkaisija: Långvik Congress Wellness Hotel

Vuosi on kulunut siitä kun Långvikin liiketoimintakauppa julkistettiin. Suomalainen Ryokan Oy osti Långvikin kylpylähotelliliiketoiminnan Oy Långvik Capital Ltd:n omistuksesta. Ryokan Oy:n toimitusjohtajan tehtävässä vähän yli vuoden toiminut Inka Uusitalo-Raoult kuvailee vuotta onnistuneeksi ja tapahtumarikkaaksi.

”Aloitin työni myrskyisissä merkeissä. Vain kaksi päivää aikaisemmin silloinen työnantajani asetettiin Yhdysvaltain pakotelistalle. Sitä seurasi tapahtumasarja, joka johti syksyllä toteutuneeseen liiketoimintakauppaan ja osakkuuteen Ryokan Oy:ssä. Liiketoimintakaupalla taattiin henkilöstölle, asiakkaille ja muille sidosryhmille jatkuvuus hotellin toiminnoissa.”

“Olemme kuluneen vuoden aikana vahvistaneet profiiliamme kansainvälisenä tapahtuma- ja minilomakohteena. Långvik tulee jatkossakin erottumaan kilpailijoistaan laadulla, ketjuttomuuden tuomalla persoonallisuudella ja kansainvälisyydellään.”

“Liikevaihdon ja käyttökatteen kasvulle näen hyvää potentiaalia. Sitoutunut ja ammattitaitoinen henkilökunta sekä tyytyväiset asiakkaat ovat viemässä Långvikia kohti kunnianhimoisesti laaditun budjetin toteutumista. Olemme vakuuttuneita, että tulemme saavuttamaan liikevaihtotavoitteemme, joka on 5% korkeampi kuin vuonna 2015. Ensi vuodeksi kaavailemme merkittävää energia-investointia, joka tekee Långvikista omavaraisen energiantuotannon suhteen ja nostaa sen ekologisesti kestävään kategoriaan.”

Lisätiedot: Toimitusjohtaja Inka Uusitalo-Raoult, Puh. 040 820 4289, inka.uusitalo@langvik.fi
Haastattelupyynnöt: Markkinointipäällikkö Kati Stenbäck, Puh. 050 315 3102, kati.stenback@langvik.fi

FACTS
Ryokan Oy työllistää 52 henkilöä erityisesti Espoon ja Kirkkonummen alueelta.
Alihankintana ostetut palvelut työllistävät lisäksi yli 20 työntekijää.
Liikevaihto 2015 oli 6.7 Meur.
Liikevaihtotavoite vuonna 2016 on 7 Meur.
Ryokan Oy:n ensimmäinen tilikausi päättyy 31.12.2016.

INKA UUSITALO-RAOULT
Ryokan Oy:n osakas ja toimitusjohtaja Inka Uusitalo-Raoult on kansainvälisesti kokenut majoitus- ja ravitsemisalan johtaja. Uusitalo-Raoult aloitti Ryokanin toimitusjohtajana 1.8.2015. Uusitalo-Raoult siirtyi Långvikiin Kiinasta, jossa hän johti Ascott-ketjun Pohjois-Aasian suurinta hotellia Ascott Huai Hai Road Shanghai:ta. Sitä ennen Uusitalo-Raoult johti hotelleja Pariisissa sekä INSEAD-kampuksella Ranskassa. Hän puhuu sujuvasti suomea, ranskaa, mandariinikiinaa ja englantia.

TAUSTATIEDOTE 14.9.2015
Oy Långvik Capital Ltd on myynyt liiketoimintakaupalla Långvik kylpylähotelliliiketoiminnan Ryokan Oy:lle.

Långvikin kokous- ja kylpylähotelli sijaitsee Kirkkonummen rauhallisessa merenrantamiljöössä vain puolen tunnin ajomatkan päästä Helsingistä. Kansainväliset mitat täyttävä hotelli tarjoaa asiakkailleen ylellisistä wellness-palveluista ja kulinaarisista hemmotteluhetkistä koostuvaa kokonaisvaltaista hyvää oloa. Tyylikkäät ja monipuoliset kokous- ja juhlatilat muuttuvat moneksi ja mahdollistavat niin pienien kuin suurienkin tilaisuuksien järjestämisen.