Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Risto Siilasmaa blogissa: F-securen hallituksen henkilöstöjäsen valitaan kuten on paikallisesti sovittu

Teknologiateollisuus ry

Julkaistu: 23.03.2016 klo 15:18
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Miten toteuttaa henkilöstön edustus yhtiön hallituksessa siten, että yhtiö saa uudistuksesta menestyssykäyksen? kysyy F-Securen hallituksen puheenjohtaja Teknologiateollisuuden Toimitusjohtajablogissa.

– Hallitus on minun läheisin tiimini. Tiimin toimivuus on keskeisen tärkeää, enkä halua, että kukaan ulkopuolinen nimittää tiimiini jäseniä. Kehitimmekin yhdessä keinon valita hallitukseen henkilö, jota henkilöstö kannattaa ja jonka hallituksen nimitysvaliokunta on valinnut, kirjoittaa Siilasmaa.

Tänä keväänä F-Secu­res­sa järjestetään vaa­lit, jos­sa va­li­taan hen­ki­lös­tön edus­ta­ja hal­li­tuk­seen. Nimitys- ja palkitsemisvaliokunta haastattelee kolmea vaaleissa eniten ääniä saanutta työntekijää ja valitsee heistä yhden ehdotettavaksi yhtiökokoukselle hallituksemme uudeksi jäseneksi. Malli kehitettiin yhdessä pääluottamusmiehen kanssa – Siilasmaa pitääkin uutta toimintatapaa kiinnostavana esimerkkinä paikallisesta sopimisesta.

Kyseessä on kokeilu, jonka onnistuminen arvioidaan kahden vuoden kuluttua.

– Uusien asioiden kokeileminen on tuotekehityksestä elävälle yritykselle itseisarvo, Siilasmaa korostaa.

Lue koko blogi täältä

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 50 prosentista Suomen viennistä ja 75 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan noin 280 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.