Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Restel konserni aloittaa yhtiörakenteen selkeyttämisen fuusioimalla osakeyhtiöitään

Restel Oy

Julkaistu: 07.01.2016 klo 09:00
Julkaisija: Restel Oy

Restel konserni aloittaa yhtiörakenteen selkeyttämisen fuusioimalla nykyisiä osakeyhtiöitään. Fuusion seurauksena nykyisten kymmenen yhtiön määrä pienenee puoleen. Yhtiöiden fuusioiminen on osa konsernin liiketoiminnan tehostamista.

Konsernirakenteeseen vaikuttavan fuusioitumisen on suunniteltu toteutuvan 1.4.2016 lukien. Uuteen konsernirakenteeseen kuuluvat Restelin nykyisistä osakeyhtiöistä Restel Oy, Restel Ravintolat Oy, Restel Liikenneasemat Oy, Restel Fast Food Oy ja Cumulus Oy.

Fuusion myötä Rantasipi Oy, Restel Kylpylähotellit Oy, Kansainväliset Restel Hotellit Oy ja Ikaalisten Kylpylä Oy sulautuvat Cumulus Oy:hyn ja lakkaavat olemasta itsenäisinä osakeyhtiöinä.

Rax Ravintolat Oy sulautuu Restel Ravintolat Oy:hyn ja lakkaa olemasta itsenäisenä osakeyhtiönä.

Fuusiossa eivät ole mukana Restel Liikenneasemat Oy ja Restel Fast Food Oy.

Konsernin emoyhtiö Restel Oy omistaa kaikki konserniyhtiöt 100%:sti.

Fuusion tarkoituksena ei ole vähentää Restelin liiketoimintaa, vaan selkeyttää konsernin osakeyhtiörakennetta ja jatkaa Restelin liiketoimintaa normaalisti ravintola-, hotelli- ja liikenneasematoiminnassa.

Mikael Backman, toimitusjohtaja, puh. 09 733 5300, mikael.backman@restel.fi
Maarit Meritähti, johtaja, talouden palvelut, puh. 09 733 5303, maarit.meritahti@restel.fi

RESTEL OY

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu noin 240 ravintolaa ja 46 hotellia.  Liikevaihto vuonna 2014 oli 386,2 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus- ja Rantasipi-ketjut, Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki-Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. Burger King®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, Wanha Mestari-, Hemingway’s -ravintolat ja Tapahtumaravintolat.

www.restel.fi