Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Ranskalaiset ilman perunaa – Burger King® tuo Chicken Fries -hittituotteen Yhdysvalloista Suomeen

Restel Oy

Julkaistu: 25.01.2016 klo 09:00
Julkaisija: Restel Oy

Hampurilaisketju BURGER KING® tuo Suomeen Yhdysvalloissa ilmiömäisen suosion saavuttaneet Chicken Friesit. Nämä kanasta valmistetut rapsakat ranskalaiset eivät sisällä lainkaan perunaa.

Lähes kulttituotteeksi Yhdysvalloissa nousseet ”kanaranskalaiset” ovat pian täällä. ”Olemme erittäin innoissamme Chicken Fries -lanseerauksesta, sillä tuote on ainutlaatuinen ja noussut käsittämättömäksi ilmiöksi rapakon takana”,iloitsee BURGER KING® -ketjun tuotepäällikkö Olli Mäkäräinen. ”Laadukkaiden tuotteiden lisäksi haluamme tuoda myös mielenkiintoisia ilmiöitä Suomeen”, hän jatkaa.

Chicken Fries -kanaranskalaiset valmistetaan ensiluokkaisesta vaaleasta kananlihasta ja kuorrutetaan maukkaalla, yrtein maustetulla leivityksellä. ”Myös pakkaus on olennainen osa kokonaiselämystä. Se on hauska ja innovatiivinen, kuten itse ruokatuotekin”,kertoo Mäkäräinen.

Chicken Friesit eivät ole BURGER KING® -ketjun ensimmäinen hittituote, sillä mm. viime kesänä Suomessa lanseerattu Oreo Shake on saavuttanut suuren suosion etenkin nuorempien kuluttajien keskuudessa. Oreo Shake -pirtelöä on saatavilla Suomessa ainoastaan BURGER KING® -ravintoloista.

Vuonna 1954 Yhdysvalloissa perustettu BURGER KING® on tunnettu liekillä grillatuista hampurilaisistaan, jotka valmistetaan aina asiakkaiden toiveiden mukaan. Maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju erottuu kilpailijoistaan myös juomapuolella. BURGER KING® -ravintoloissa virvoitusjuomia saa juoda niin paljon kuin haluaa, ja lisäksi ravintoloissa tarjoillaan myös olutta.

Chicken Friesit ovat myynnissä kaikissa Suomen BURGER KING® -ravintoloissa tiistaina 26. tammikuuta. Ensimmäisille ostajille on luvassa yllätys.

LISÄTIEDOT:

Olli Mäkäräinen, tuotepäällikkö
BURGER KING®, Restel Fast Food Oy
+358 40 630 3140, olli.makarainen@restel.fi

Hanne-Mari Ahonen, Brand Manager
BURGER KING®, Restel Fast Food Oy
+358 50 370 2423, hanne-mari.ahonen@restel.fi

BURGER KING®

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju. Ketjuun kuuluu yli 14 000 ravintolaa noin 100 maassa eri puolilla maailmaa. Suurin osa (n. 97 %) BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. BURGER KING® -ravintolat palvelevat n. 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Lisätietoja Facebookista ja osoitteesta www.burgerking.fi

RESTEL OY

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu noin 240 ravintolaa ja 46 hotellia.  Liikevaihto vuonna 2014 oli 386,2 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus- ja Rantasipi-ketjut, Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki-Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. Burger King®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, Wanha Mestari-, Hemingway’s -ravintolat ja Tapahtumaravintolat.

www.restel.fi