Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Raisiosta kotoisin oleva Aura Pajamo kaavoitti 17 000 osallistujan ohjelmapisteet Evon metsään

Suomen Partiolaiset - Finlands Scouter ry

Julkaistu: 22.06.2016 klo 16:18
Julkaisija: Suomen Partiolaiset - Finlands Scouter ry

Kaikkien aikojen suurin ja kansainvälisin Suomessa järjestetty partiolaisten suurleiri Roihu toteutetaan kokonaan vapaaehtoisvoimin. Raisiosta lähtöisin oleva Aura Pajamo, 24, on tehnyt leirin kaavoitusta jo parin vuoden ajan.

Roihu-suurleiri järjestetään tänä kesänä Hämeenlinnan Evolla 20.-28.7. Leirille on tulossa 17 000 osallistujaa. Tällä hetkellä Roihu-suurleiriä tekee noin 1000 vapaaehtoista ja leirin aikana määrä kasvaa yli 3000: een. Yksi vapaaehtoinen on Raisiosta kotoisin oleva Aura Pajamo, jonka vastuulla on ollut noin 300 ohjelmapisteen kaavoittaminen leirialueelle.

-      Tehtävä on ollut erittäin mielenkiintoinen, mutta paikoin myös haastava. Ohjelmapisteissä tapahtuu kaikkea vesiohjelmista pyörätuolikoripalloon ja kotieläinpuistosta maanjäristysefektikoneeseen, Aura kertoo.

Monet Roihun vapaaehtoisista toimivat leirillä samoissa tehtävissä kuin työelämässäkin. Kaavoitus oli luonnollinen valinta myös Auralle, sillä hän opiskelee arkkitehtuuria Tampereen teknillisessä yliopistossa ja on kesätöissä Helsingin kaupungilla.

-          Ihan hiljattain selvisi, että saan tästä tehtävästä myös opintopisteitä opiskeluihini, Aura iloitsee.

Leirin teossa onkin panostettu erityisen paljon osaamisen näkyväksi tuomiseen.

-          Auran lisäksi monet muutkin ovat pystyneet hyödyntämään leiriprojektia osana opintojaan. Leirin puitteissa on myös syntymässä useita opinnäytetöitä graduista väitöskirjoihin, RoihuAkatemian rehtori Tarja Nieminen kertoo

H-hetkeen eli leiriin on aikaa enää vajaa kuukausi. Auralla on paljon leirikokemusta niin Suomesta kuin ulkomailtakin, mutta siitä huolimatta uudenlainen pesti ja sen tuoma vastuu jännittävät.

-          Olen todella innoissani leiristä. Samalla on tietenkin jännä nähdä, miten kaikki suunnitelmat toteutuvat käytännössä, Aura toteaa.

Leiriarkkitehti Aura Pajamo, p. 05066481
RoihuAkatemian rehtori Tarja Nieminen, p. . 0405241512
Suomen Partiolaisten tiedottaja Elina Kamppari, p. 044 2700609, elina.kamppari@partio.fi

Kuvia median käyttöön

Roihu-leirin pressikuvat: http://roihu.kuvat.fi/kuvat/Lehdist%C3%B6kuvat/
Suomen Partiolaisten kuvapankki: partiokuvia.kuvat.fi

Roihu-projektin liekehtimistä voit seurata verkkosivujemme lisäksi Roihun blogissa ja
Facebook-sivuilla, Twitterissä sekä muissa sosiaalisen median kanavissa, @roihu2016.

Roihun Youtube-kanavalla voi virittäytyä leiritunnelmaan:

Suomen Partiolaisten järjestämä suurleiri Roihu järjestetään Hämeenlinnan Evolla 20.–28.7.2016. 17 100 ilmoittautuneesta leiriläisestä jopa 3000 tulee ulkomailta. Kaiken kaikkiaan Roihulla on osallistujia 45:stä eri maasta. Leiri on avoin myös kaikille partioon kuulumattomille ja heitä on tulossa leirille noin 2000.

Suomen Partiolaiset – Finlands Scouter ry on Suomen suurin nuorisojärjestö, jonka toiminnassa on vuosittain mukana yli 65 000 jäsentä. Maailmanlaajuisesti partiolaisia on noin 45 miljoonaa yli 200 maassa. Meillä olet osa maailmanlaajuista yhteisöä, jonka avulla maailmasta voi tehdä paremman paikan. Lähde mukaan seikkailuun osoitteessa partio.fi/liity