Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » RADIOJUTTU: Sote-uudistuksen seurauksena voi olla veronkorotuksia

Source Creative Oy

RADIOJUTTU: Sote-uudistuksen seurauksena voi olla veronkorotuksia

Julkaistu: 22.09.2016 klo 06:00
Julkaisija: Source Creative Oy

Suomalaiset veronmaksajat saattavat joutua sote-uudistuksen valinnanvapauslinjauksen maksumiehiksi. Syynä tähän on eläkkeiden rahoituksen muuttuminen: jos suunniteltu määrä sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijöitä siirtyy julkiselta sektorilta yksityiselle, julkisen sektorin eläkkeiden maksajat vähenevät radikaalisti. Jutellaan seuraavaksi siitä, mitä tämä tarkoittaisi ihan käytännössä ja millaista ratkaisua tilanteeseen tarjoaa Keva, joka huolehtii julkisen sektorin eläkkeistä.

Haastateltavana on Kevan toimitusjohtaja Timo Kietäväinen, toimittajana on Elina Lukka.

Radiohaastattelusta on saatavilla valmiiksi editoidut noin 3 ja 5 minuutin jutut. Jutut ovat radioille vapaasti ja veloituksetta julkaistavissa ja editoitavissa.

JULKAISUVAPAA HETI

Radiojuttu on tuotettu yhteistyössä Kevan kanssa.

Oheisen linkin takaa voit ladata radiotiedostot:

Tiedottaja Riitta Säteri
Keva
riitta.sateri@keva.fi

Keva on Suomen suurin työeläkevakuuttaja, joka huolehtii julkisen sektorin eli kunta-alan, valtion, evankelis-luterilaisen kirkon ja Kelan työntekijöiden eläkeasioista. Kevalla on noin 1,3 miljoonaa henkilöasiakasta. Kunta-alan tulevaisuuden eläkkeitä turvataan muun muassa sijoitustoiminnalla, ja sijoitusten markkina-arvo oli vuoden 2015 lopussa 44,2 miljardia euroa. Organisaation virallinen nimi on Keva. Kuntien eläkevakuutus –nimestä luovuttiin vuonna 2011.