Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Puijon kisoissa uusi aikataulu - maanantain joukkuemäkeen ilmainen sisäänpääsy

Puijon Kisat

Puijon kisoissa uusi aikataulu - maanantain joukkuemäkeen ilmainen sisäänpääsy

Julkaistu: 22.02.2016 klo 07:49
Julkaisija: Puijon Kisat

Sunnuntai-iltana varmistui, että lauantaina 20.2. peruttu MM-esikisojen miesten joukkuemäen kilpailu hypätään maanantai-iltana Puijolla. Alkuperäisen Puijon kisojen ohjelman mukaan maanantaina olisi hypätty erikoismäen karsinta.

Maanantain joukkuemäki hypätään klo 18.15 alkaen. Päätös kilpailun uudelleen aikatauluttamisesta Puijolle syntyi nopeasti.

”Uudelleen aikataulutus näin nopeasti ja vielä tiiviiseen kisa-aikatauluun kertoo erittäin hyvästä yhteistyöstä Lahden ja Puijon kanssa sekä organisaatioiden tehokkuudesta. Joukkuekilpailun läpiviemisellä on suuri urheilullinen mutta tietysti myös taloudellinen merkitys Hiihtoliitolle”, sanoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Yhteistyön merkitystä korostaa myös Puijon kisojen tapahtumajohtaja Jarkko Ruhanen.

”Ensisijaisesti harmittaa muiden kisajärjestäjien puolesta. Paljon on tehty yhteistyötä niin Kuusamon Erä-Veikkojen kuin Salpausselän kisojen järjestäjien kanssa. On varmasti kaikkien yhteinen asia, niin järjestäjien kuin urheilijoidenkin keskuudessa, että Kuopiossa voidaan järjestää Lahdessa peruttu kilpailu.”

Maanantaina hypättävä kilpailu on historiallinen, sillä nyt Puijolla hypätään ensimmäistä kertaa maailmancup-tason joukkuemäkikilpailu.

”Erityisen hienoa maanantaina hypättävässä kilpailussa on sen historiallisuus ensimmäisenä joukkuemäen kisana.
Puijo toivottaakin koko mäkihypyn väen tervetulleeksi nauttimaan kisoista. Olemme myös omien yhteistyötahojen kanssa päättäneet pysyä alkuperäisessä suunnitelmassamme, että maanantaina kaikki pääsevät katsomaan kisoja ilman pääsylippuja. Tämän myötä toivomme, että ihmiset löytävät sankoin joukoin paikalle", lopettaa Ruhanen.

Suomen maajoukkueessa Kuopiossa hyppäävät Lauri Asikainen, Ville Larinto, Jarkko Määttä ja Juho Ojala. Heistä kolme ensimmäistä hyppää tiistain henkilökohtaisessa kilpailussa. Tiistaina Puijolla koehyppääjänä toimii olympiavoittaja Toni Nieminen, joka palaa entiseen kotimäkeensä vuoden 2004 jälkeen.

Uusi kisaohjelma

Maanantai 22.2.