Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Psykoterapiakeskus Vastaamolle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Psykoterapiakeskus Vastaamolle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 11.12.2014 klo 10:19
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Helsingissä ja Tampereella toimivalle Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus osoituksena liiketoiminnallisten ja yhteiskunnallisten tavoitteiden onnistuneesta yhdistämisestä.

Yhteiskunnallisia yrityksiä voi toimia millä tahansa toimialalla yritysmuodosta riippumatta. Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti. Yhteiskunnallinen yritys -merkin voi saada yritys, joka on perustettu tuottamaan yhteiskunnallista hyvää ja joka käyttää suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tai ympäristöongelman ratkaisemiseen. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus: yritysten on määriteltävä yhteiskunnallinen tavoitteensa sekä voiton käyttötapansa yhtiöjärjestyksessään tai säännöissään.

Psykoterapiakeskus Vastaamon tarkoitus on parantaa mielenterveyden hoito- ja kuntoutuspalveluiden saatavuutta sekä tehdä hyvää mielenterveyttä edistävää ja mielenterveyden häiriöitä ennaltaehkäisevää työtä.

– Hyvä mielenterveys auttaa ihmisiä kokemaan elämän mielekkääksi, solmimaan ja ylläpitämään sosiaalisia suhteita sekä toimimaan tuottavina ja luovina yhteiskunnan jäseninä. Yhteiskunnallinen yritys -merkillä voimme luotettavalla tavalla osoittaa asiakkaillemme, kumppaneillemme ja henkilöstöllemme olevamme vastuulliseen, avoimeen ja yhteiskunnallista hyvää tuottavaan toimintaan sitoutunut yritys, toimitusjohtaja Ville Tapio kertoo.

– Yhteiskunnallinen yritystoiminta tarjoaa uudenlaisen näkökulman pohdittaessa suomalaisen hyvinvointivaltion tulevaisuutta. Ylätason rakenteisiin keskittymisen rinnalla moniin suomalaisen yhteiskunnan muutosten aiheuttamiin ongelmiin löytyy ratkaisuja ruohonjuuritason innovaatioista ja yrittäjähengestä, kehityspäällikkö Kimmo Nekkula Suomalaisen Työn Liitosta toteaa.

Ville Tapio, toimitusjohtaja, Psykoterapiakeskus Vastaamo Oy, 040 590 9385, ville.tapio@vastaamo.fi

Kimmo Nekkula, kehityspäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 570 4893, kimmo.nekkula@avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. www.avainlippu.fi

Yhteiskunnallinen yritys -merkin saaneet yritykset ratkovat liiketoiminnallaan yhteiskunnallisia tai ympäristöongelmia. Ne käyttävät suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tavoitteensa edistämiseen. Lista kaikista Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeuden saaneista yrityksistä löytyy liiton kotisivuilta http://www.avainlippu.fi/liiton-merkit/yhteiskunnallinen-yritys/yhteiskunnalliset-yritykset