Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Pihapiiri valmistaa viherpeukalot kesään

Pihapiiri valmistaa viherpeukalot kesään

Julkaistu: 08.04.2015 klo 12:39
Julkaisija: Lahden Messut Oy

Puutarha-alan perinteinen messutapahtuma Pihapiiri tarjoaa Lahden Messukeskuksessa kolmen hallin täydeltä aineksia alkavaan kesäkauteen. Huhtikuun viimeisenä viikonloppuna järjestettävässä perinteisessä kevätkauden aloituksessa on mukana lähes 200 näytteilleasettajaa tuotteineen ja palveluineen. Esillä ovat niin kevään ensimmäiset taimet, siemenet, pihakalusteet ja -rakennukset, kasvihuoneet, pihan ja puutarhan piensisustustuotteet, alan palvelut kuin kesän herkutkin. Tapahtuman teemoina ovat tänä vuonna pihasuunnittelu, kesäkeittiö sekä pihajuhlat. Teemat näkyvät vahvasti niin näytteilleasettajakaartissa kuin ohjelmasisällössäkin.

Parhaat vinkit puutarhanhoitoon ja kesäkeittiöön
Pihapiiri -messujen entisestään monipuolistunut ohjelmasisältö käsittelee kattavasti erilaisia puutarhaan liittyviä ajankohtaisia teemoja. Luvassa on tietoa mm. kestopuurakentamisesta, vanhan pihan kunnostuksesta, viiniköynnösten kasvattamisesta, esteettömästä puutarhan hoidosta, kärhöistä ja lasten puutarhasta. Kesäkeittiöön saapuvat herkkuja valmistamaan mm. legendaarinen Arno Kasvi ja television ruokaohjelmista tutut Henrik "Roope" Rehbinder sekä Meri-Tuuli Lindström.  Ideapihat –yleiskoristelualue sekä Kevään kaunein terassi – näyttely tarjoaa vinkkejä pihoille ja parvekkeille. Silmänruokaa ja tuoreita ideoita kesän juhliin esitellään Pihajuhlat –teema-alueella sekä Kukkakauppiaiden kevätnäyttelyssä. Tapahtumassa viihtyvät myös pienet messuvieraat, tarjolla on mm. taimien istutusta ja puutarha-aiheista askartelua. Messujen juontajana ja kasvona toimii hortonomi ja puutarhuri Paula Ritanen–Närhi.

Maksuton messubussi kuljettaa messuvieraita
Pihapiiri -messuille järjestetään perinteisesti ilmainen nonstop -bussikuljetus Lahden Rautatieasemalta keskustan (pysäkki Sokos Hotel Seurahuoneen edessä) kautta Lahden Messukeskukseen. Tarjolla on myös bussiretkiä messuille Helsingin, Kouvolan ja Heinolan suunnista. Matkat toteutetaan yhteistyössä Lehtimäen Matkat Oy:n kanssa.

Pihapiiri Lahden Messukeskuksessa 24.-26.4.2015

Aukioloajat:

Perjantai 24.4. klo 10 ‐ 18
Lauantai 25.4. klo 10 ‐ 17
Sunnuntai 26.4. klo 10 ‐ 16

Lahden Messut Oy

Asiakkuuspäällikkö Jonna Järvelä

p. 040 824 1273, jonna.jarvela@lahdenmessut.fi

Markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Minna Helminen

p. 0400 617 640, minna.helminen@lahdenmessut.fi

www.pihapiirimessut.fi

Ennakkolipunmyynti:
liput.lahdenmessut.fi

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.