Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Pelkosesta Levin maailmancupin uusi pääsihteeri

World Cup Levi

Pelkosesta Levin maailmancupin uusi pääsihteeri

Julkaistu: 19.01.2015 klo 14:15
Julkaisija: World Cup Levi

Uuden vuoden myötä Levin maailmancupin kisaorganisaatiossa on tapahtunut muutoksia. Kisojen pääsihteerin paikan on virallisesti ottanut haltuunsa Janne Pelkonen. Vuoden alusta pääsihteerinä työskennellyt Pelkonen toimii Oy Levi Events Ltd:n toimistusjohtajana.

Ansiokkaasti pääsihteerin toimia kymmenen vuoden ajan hoitanut Mikko Saarinen jatkaa tulevien kisojen osalta maailmancupin järjestelytoimikunnassa asiantuntijan roolissa.

Viime keväänä Oy Levi Events Ltd:n toimitusjohtajana aloittanut Pelkonen oli isossa roolissa järjestelytoimikunnassa jo viime vuoden kisoissa.

"Organisaatio ja vapaaehtoiset näyttivät jälleen, että Suomessa ja Levillä pystytään järjestämään kansainväliset huippukisat. Olemme tyytyväisiä viime vuoden kisoihin, sillä teimme budjetoitua paremman tuloksen. Haasteita nollatulokseen pääsemisessä silti riittää erityisesti kustannusten nousun osalta sekä siinä, kuinka pystymme houkuttelemaan suuret massat nauttimaan ainutlaatuisesta suomalaisesta ja lappilaisesta tapahtumasta molempina kisapäivinä",  tiivistää Pelkonen edeltävien kisojen saamaa palautetta.

"Viime vuosi osoitti, että tapahtuma kiinnosti kumppaneita niin kansainvälisillä kuin kotimaisillakin markkinoilla. Olemme todella tyytyväisiä ja kiitollisia uskollisille kumppaneillemme siitä, että onnistuimme kasvattamaan myyntiä neljä prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Myös Ylen myötä kisalähetyksiä seurattiin yli kymmenen prosenttia enemmän kuin edeltävänä vuonna."

Positiivisten palautteiden myötä kisoja halutaan jatkuvasti viedä ja kehittää eteenpäin kaikilla osa-alueilla. Tällä hetkellä työ seuraavia kisoja kohti on jo aloitettu.

"Olemme tehneet paljon tutkimustyötä ja keränneet palautetta eri tahoilta, jotta pystymme tekemään faktojen pohjalta viisaita ratkaisuja tapahtuman tulevaisuuden osalta. Levin kisa on vakiinnuttanut paikkansa alppimaailman keskispiteenä marraskuun puolessa välissä kymmenen vuoden osalta. Nyt meidän on mietittävä miltä tapahtuma näyttää seuraavan kymmenen vuoden päästä", kertoo Pelkonen kilpailun tämän hetkisestä tilanteesta.

Haasteisiin kisaorganisaatio lähtee vastaamaan vahvuuksien ja kauaskantoisen kokonaiskuvan kautta.

"Suurin haasteemme on pystyä pitämään kiinni tapahtuman vahvuuksista. Kuitenkin niin, että kehitämme kisaviikonloppua lyhyellä aikavälillä entistä houkuttelevammaksi kaikille osapuolille sekä samalla tiedostamme oman identiteettimme pitkällä aikavälillä", kiteyttää Pelkonen.

Vuonna 2015 pujottelun maailmancupin avauskilpailu lasketaan Kittilän Levillä 14.-15. marraskuuta.

Seuraa Levin lumisirkusta:

www.worldcuplevi.com

www.facebook.com/worldcuplevi

www.twitter.com/worldcuplevi

www.instagram.com/worldcuplevi

www.vimeo.com/worldcuplevi

Janne Pelkonen, pääsihteeri, World Cup Levi, 040 770 8993, janne.pelkonen@levi.fi

Levin maailmancupin tiedotuspalvelut:
Source Creative, Kalliolanrinne 4 6 krs., 00510 Helsinki, www.source.fi

Lehdistöpäällikkö Soili Hirvonen, puh. 040 083 7583, email: soili.hirvonen@source.fi

Mediakoordinaattori Sanni Kivipelto, puh. 050 590 9163, email: sanni.kivipelto@source.fi