Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » PELASTUSARMEIJAN KUMPPANUUSKERÄYS 14.3.–10.4.2016 AUTETAAN AJOISSA

Suomen Pelastusarmeijan Säätiö

PELASTUSARMEIJAN KUMPPANUUSKERÄYS 14.3.–10.4.2016 AUTETAAN AJOISSA

Julkaistu: 10.03.2016 klo 13:15
Julkaisija: Suomen Pelastusarmeijan Säätiö

Köyhyys lapsuudessa jättää ihmiseen pysyvät arvet. Lisäksi kehitysmaiden kriisit tulevat olemaan yhä suurempi muiden maiden turvallisuuteen vaikuttava tekijä. Autetaan siis ajoissa – sekä heidän että itsemme vuoksi. Pelastusarmeijan Kumppanuuskeräys aktivoi järjestömme maailmanlaajuisen auttamisverkoston maailman köyhimpien lasten avuksi. Pelastusarmeijan paikallinen asiantuntijuus kohdemaissa tekee Kumppanuuskeräyksestä suomalaisille erityisen luotettavan ja tehokkaan tavan auttaa kehitysmaita.

Tutkimusten mukaan köyhyys lapsuudessa vaarantaa lapsen hyvinvoinnin pitkälle aikuisuuteen, mm. mielenterveysongelmien muodossa. On hyvin todennäköistä, että köyhä lapsi on aikanaan köyhä aikuinen. Joissakin tilanteissa on myös kustannustehokkaampaa auttaa ihmisiä heidän omissa kotimaissaan kuin pakolaisina. On siis helppo nähdä miksi on niin tärkeää auttaa ajoissa.

Kumppanuusmaita ympäri maailman, monia syitä auttaa

Orvoksi jääminen AIDS-epidemian takia, työelämän aloittaminen 8-vuotiaana, saastunut juomavesi, terroristi-isku rakkaaseen kouluun, vanhempien pitkäaikainen työttömyys, malariaviruksen sairastuttama lähipiiri – on monia syitä miksi kohdemaiden lapset tarvitsevat myös meidän suomalaisten apua. Pakistan, Mosambik, Ghana, Paraguay, Argentiina ja Uruguay. Lapsen sijainnilla ei ole väliä, kun avuntarve on kiistämätön ja selkeä.

Perinteikkäässä Kumppanuuskeräyksessämme on kyse ympärillämme olevan maailman ymmärtämisestä sekä solidaarisuudesta niitä kohtaan, joilla asiat ovat monta kertaa huonommin kuin meillä. Tänä vuonna keräys järjestetään 14. maaliskuuta – 10. huhtikuuta 2016, ja varoilla tuetaan järjestömme avustustoimintaa kohdemaissa.

Kerääjämme käyvät kodeissa mukanaan keräyslista, joka on varustettu kerääjän nimellä, Pelastusarmeijan johtajan nimikirjoituksella ja Helsingin poliisilaitoksen leimalla. Keräämme myös kaduilla ja kauppakeskuksissa keräyslippaisiin. Lippaissa on Helsingin poliisilaitoksella leimattu vyöte.

Lahjan voi helpoimmin antaa verkkopankin kautta Pelastusarmeijan kotisivulla www.pelastusarmeija.fi/kumppanuus tai pankkisiirtona: FI57 2084 3800 0057 29 viite 880

Voit myös perustaa ystäväpiirillesi keräyslippaan osoitteessa oma.pelastusarmeija.fi/kumppanuus

Lahjoittaa voi myös puhelimitse:

0600 550310 (11,93 euroa)

Keräyslupa: POL-2014-8369

Kampanjamateriaalia ja tiedote ruotsiksi osoitteessa www.pelastusarmeija.fi/medialle

Kiitos, että olet kanssamme luomassa lapsille tulevaisuutta. Sinun lahjaasi tarvitaan!

______________________________________________________________________________________

Lisätietoja: Eija Kornilow, viestintäpäällikkö, 09-681 2300, eija.kornilow@pelastusarmeija.fi