Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » PAM keskeytti vartiointialan työehtosopimusneuvottelut

Palvelualojen työnantajat PALTA ry

PAM keskeytti vartiointialan työehtosopimusneuvottelut

Julkaistu: 06.04.2016 klo 18:07
Julkaisija: Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Palvelualan työnantajat Paltan ja Palvelualojen ammattiliitto PAM:n välisen vartiointialan työehtosopimuksen sopimuskausi päättyi 31.3.2016. Neuvotteluja uudesta työehtosopimuksesta on käyty hyvässä yhteisymmärryksessä myös sopimuskauden umpeuduttua. Tänään PAM kuitenkin päätti yllättäen keskeyttää neuvottelut toistaiseksi palkkausjärjestelmää koskevan näkemyseron vuoksi.

- On valitettavaa, että PAM päätti katkaista neuvottelut. Olimme toiveikkaita, että uusi sopimus olisi syntynyt jo tänään, Paltan työmarkkinapäällikkö Anu Sajavaara toteaa.

- Toivomme, että PAM palaisi pikaisesti neuvottelupöytään, koska varsinaisen työehtosopimuksen syntymisen jälkeen osapuolten tulisi vielä käydä kilpailukykysopimuksen soveltamisneuvottelut toukokuun loppuun mennessä, hän jatkaa.

Vartiointiala jäi ulos keskusjärjestöjen välisestä työllisyys- ja kasvusopimuksesta syksyllä 2013. Sen jälkeen alan työehtosopimusneuvotteluja on käyty erillisen aikataulun mukaisesti.

työmarkkinapäällikkö Anu Sajavaara, Palta p. 040 705 0939

Palta on palvelualoja edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Paltalla on 1 700 jäsentä, jotka toimivat logistiikan, informaation ja viestinnän, huollon ja kunnossapidon, yritys- ja asiantuntijapalvelujen, hallinnon ja tukipalvelujen sekä viihteen ja virkistyksen toimialoilla. Palta vastaa myös finanssialan työmarkkinatoiminnasta ja on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

www.palta.fi
@PALTAry