Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Palkittu vauvojen hittipatja viedään käsistä – suomalaisäidin keksinnölle arvostettu tunnustus

Familings

Julkaistu: 16.09.2016 klo 13:26
Julkaisija: Familings

Suomalaisäidin keksimä tuudittava vauvanpatja voitti eilen yhden maailman arvostetuimmista lastentarvikkeille jaettavista palkinnoista. Patjan suuri kysyntä yllätti pienen yrityksen.

Helsinkiläisäiti Hanna Sissala kehitti omien kokemustensa pohjalta vauvanpatjan, joka tuudittaa itkuiset vauvat uneen minuuteissa. Eilen tuudittava patja voitti Saksan Kind+Jugend –messujen innovaatiopalkinnon, joka on yksi merkittävimmistä tunnustuksista uusille lastentarvikkeille maailmassa.

Kind+Jugend –messut ovat yksi maailman tärkeimmistä ja suurimmista lastentarvikemessuista. Messuille osallistuu vuosittain yli tuhat yritystä ja yli 20.000 vierasta ympäri maailmaa.  Messujen innovaatiopalkinto on jaettu vuodesta 2005 lähtien uusille tuotteille jotka ovat kekseliäitä, käyttäjäystävällisiä ja turvallisia. Voittajat valitsee kansainvälinen raati, joka koostuu lasten terveyden ja turvallisuuden asiantuntijoista ja alan lehdistön edustajista. Tänä vuonna kilpailuun osallistui 166 yritystä 27 maasta. Tästä joukosta Familingsin tuudittava vauvanpatja valittiin vuoden 2016 innovatiivisimmaksi tuotteeksi lasten huonekalujen sarjassa.

Familings on ensimmäinen suomalainen yritys, joka on voittanut Kind + Jugend –innovaatiopalkinnon.

”Kind + Jugendin innovaatiopalkinto on todella arvostettu maailmalla. Mukana on isoja nimiä ja takavuosien voittajien joukossa monia Suomessakin tunnettuja tuotteita. Täytyy myöntää, että jännitti. Tuntuu mahtavalta, että pieni suomalainen yritys voi pärjätä tässä joukossa. Kiitos kaikille kannustajille, tsemppausviesteillä oli iso merkitys meille!” Hanna sanoo.

”Raadin puheenjohtaja sanoi palkintoseremoniassa, että hän on vuosikymmeniä kestäneen uransa aikana nähnyt tuhansia lastentarvikkeita ja häntä hämmästyttää miten edelleen voidaan keksiä näin paljon uutta. Hän käytti Familingsin patjasta sanaa vallankumouksellinen”, Hanna kertoo.

Voiton myötä yritys alkoi saada kyselyjä ulkomailta. Myös kopioijat alkoivat kierrellä patjan ympärillä messuilla. Patjan liike on kuitenkin suojattu patentilla.

Seuraavaksi Familings aikoo keskittyä asiakkaisiin Suomessa.

”Olemme todella otettuja saamastamme huomiosta. Tilauksia on tullut moninkertaisesti enemmän kuin mihin olimme varautuneet. Kiitos kaikille, jotka ovat jo kyselleet patjasta! Teemme kaikkemme, että voisimme valmistaa niitä enemmän. Kaikille halukkaille niitä ei valitettavasti heti riitä, mutta otamme kaikkiin tilaajiin yhteyttä ja pidämme kiinnostuneet ajan tasalla milloin voimme toimittaa lisää.”

LIITTEET

Video patjan toiminnasta: https://youtu.be/MnQBm3Vo2PA

Kuvapankki, logot ja aiemmat tiedotteet: http://goo.gl/tfF3yV

Yrityksen verkkosivut ja käyttäjien tarinoita: http://familings.fi

Lisätietoa palkinnosta: http://www.kindundjugend.com/kindundjugend/Trade-Fair/Events/Innovation-Award/index.php

Toimitusjohtaja Hanna Sissala: 040 830 1939, hanna.sissala@familings.fi

***

Familings haluaa auttaa vauvoja ja vanhempia nukkumaan paremmin. Familings on kehittänyt ensimmäisenä maailmassa patjan, joka nukuttaa vauvan uneen keinumalla pehmeästi tavallisessa pinnasängyssä.