Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Päijät-Hämeen käräjäoikeuden ja Salpausselän syyttäjänviraston Lahden palvelupisteen toimitilojen vuokrasopimukset on solmittu

Senaatti-kiinteistöt

Julkaistu: 13.10.2015 klo 15:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt järjesti julkisen hankinnan kautta tilahaun ja vuokrakilpailutuksen Päijät-Hämeen käräjäoikeuden ja Salpausselän syyttäjänviraston Lahden palvelupisteen uusista toimitiloista. Tilahaku toteutettiin Senaatti-kiinteistöjen asiantuntijapalveluna vuoden 2014 aikana, ja kilpailutuksen voitti Renor Oy.  Uudet tilat löytyivät Lahden Askonalueelta aiemmin tehdaskäytössä olleesta kiinteistöstä osoitteesta Askonkatu 9.  Kilpailutuksen jälkeen on laadittu hankesuunnitelma, jonka pohjalta hanketta viedään eteenpäin.

Vuokrasopimukset on nyt solmittu ja tilojen tarkempi toteutussuunnittelu aloitetaan välittömästi.

Tilakilpailutuksen voittanut Renor Oy on yhdessä oikeusministeriön ja tilojen tulevien käyttäjien kanssa laatinut pohjaratkaisun ja tilaohjelman. Tilaratkaisussa hyödynnetään aiemmin tehdaskäytössä olleita halleja ja työskentelytiloja. Niihin rakennetaan toimisto-, asiakas- ja oikeussalitiloja. Tilojen koko on yhteensä noin 3800 m² ja niitä tulee käyttämään 100 työntekijää sekä laaja asiakaskunta. Toteutussuunnittelussa huomioidaan valtion toimitilastrategian ja oikeusministeriön valtakunnallisen toimitila- ja työympäristökonseptin vaatimukset.

Hankkeelle on saatu Senaatti-kiinteistöjen hallituksen päätös 16.9.2015 ja valtioneuvoston raha-asiainvaliokunnan puolto 17.9.2015. Vuokrasopimukset allekirjoitettiin 9.10.2015.  Tilat voidaan ottaa käyttöön 1.12.2016.

Kari Kiesiläinen, Oikeusministeriö, Oikeushallinto-osasto, ylijohtaja, 029 5150138 kari.kiesilainen@om.fi

Henrika Räsänen, Valtakunnansyyttäjänvirasto, lakimies, 029 5620841 henrika.rasanen@oikeus.fi

Jorma Heinonen, Senaatti-kiinteistöt, toimialajohtaja, 0205 811 208 jorma.heinonen@senaatti.fi

Senaatti-kiinteistöt on valtion liikelaitoksena toimiva työympäristö- ja toimitila-asiantuntija. Haluamme yhdessä asiakkaidemme kanssa tehdä Suomen valtiosta uusien työnteon tapojen edelläkävijän ja luoda työympäristöjä, joissa innostutaan, onnistutaan ja viihdytään. Huolehdimme valtion kiinteistövarallisuudesta yhteiskuntavastuullisesti ja luomme osaamisellamme arvoa yhteiskunnalle. www.senaatti.fi