Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Oululainen Lomalista.fi haastaa perinteiset matkasivustot

Lomalista.fi

Oululainen Lomalista.fi haastaa perinteiset matkasivustot

Julkaistu: 11.06.2015 klo 10:00
Julkaisija: Lomalista.fi

Virallisesti 11.6.2015 julkistettava Lomalista.fi tarjoaa käyttäjilleen perinteisiä matkasivustoja yksilöllisempiä kohteita: omatoimimatkaaja voi sivuston avulla järjestää yli 300 kohdetta käyttäjän tärkeinä pitämien asioiden mukaiseen järjestykseen. Matkailija voi etsiä kohteita esimerkiksi lämpötilan, sademäärän, lentoajan, hintatason ja turvallisuuden perusteella. Yksilöllisen haun ohella Lomalista tarjoaa runsaasti matkakohteen valintaan oleellisesti vaikuttavaa tietoa, jota ei helposti perinteisistä matkailusivustoista ole saatavilla.

Taustalla Innotakomo

Lomalistan taustalla on startup-yritys Innotakomo, jonka toimialana on laajalle käyttäjäkunnalle suunnatut web-ohjelmistot. Toiminta aloitettiin virallisesti toiminimen perustamisen yhteydessä vuonna 2015, jonka alussa alkoi myös Lomalista.fi-palvelun kehittäminen täyspainoisesti. Ennen Innotakomon virallistamista, menestyneenä verkkopalveluna on ollut muun muassa Suomienglantisanakirja.fi, jolla on tällä hetkellä kuukausittain noin 200 000 uniikkia käyttäjää.

Tietoa perustajasta

Innotakomon palveluiden takana on Petri Lind. Oulun yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitokselta valmistuttuaan Lind työskenteli Suomessa ohjelmistoalalla noin 2,5 vuotta. Seuraava alan työpaikka löytyi singaporelaisesta pienyrityksestä, jossa Lind työskenteli web-kehitykseen liittyvissä tehtävissä reilun kahden vuoden ajan. Tämän jälkeen yrittäjyydestä haaveillut Lind päätyi Thaimaan pienyrittäjäkeskittymään Chiang Maihin, jossa idea Lomalista.fi -palvelusta syntyi. Kaipuu kotimaahan johti Lindin paluuseen ja energisen startupin kotipaikaksi tuli jälleen Suomen Oulu. Oulussa toiminta pyörii tiiviin, yrittäjähenkisen kaveriporukan tukemana. Starttiraha sekä omat säästöt mahdollistavat kokopäiväisen yrittämisen tuotekehitysvaiheen ollessa täydessä vauhdissa.

Nimi: Petri Lind
Sähköposti: petri.lind@iki.fi