Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Opiskelijoiden ruokakori on jatkossa viisi prosenttia halvempi Siwoissa ja Valintataloissa

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Julkaistu: 05.01.2016 klo 10:37
Julkaisija: Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Tiedote 5.1.2016

Vapaa julkaistavaksi

Opiskelijat saavat 6.1.2016 alkaen Siwoista ja Valintataloista ympäri maan opiskelijakortilla 5 prosentin alennuksen elintarvikkeista ja 15 prosentin alennuksen käyttötavaroista. Edun takana ovat Suomen Lähikauppa ja opiskelijoiden vuonna 2013 perustama valtakunnallinen etupalvelu Frank. Suomen Lähikaupalla on yli 600 myymälää ympäri Suomen ja kaikista suurimmista opiskelijakaupungeista löytyy useampi Siwa sekä Valintatalo. Alennus on voimassa toistaiseksi.

“Alennukset ruokakauppoihin on yksi toivotuimmista eduistamme, joten olemme todella iloisia voidessamme vastata opiskelijoiden tarpeisiin yhteistyössä Suomen Lähikaupan kanssa. Opiskelija elää itsenäistyvän nuoren aikuisen elämää, jolloin ollaan kaikkien hankintojen edessä, mutta budjetti on tiukka. Siksi välitön alennus esimerkiksi ruoasta on merkittävä asia”, Frankin toimitusjohtaja Tiia Lehtola ja opiskelijajärjestöt kommentoivat.

Frankin opiskelija-alennukset koskevat toisen- ja korkea-asteen opiskelijoita. Edut saa käyttöön liittymällä omaan opiskelijajärjestöön sekä tilaamalla opiskelijakortin. Frank tarjoaa tällä hetkellä yli 660 opiskelijaetua, jotka voi käyttää joko myymälöissä opiskelijakorttia näyttämällä tai lunastaa verkossa frank.fi sivujen kautta.

Frank on opiskelijakentän oma toimija, jonka omistavat opiskelijajärjestöt SYL, SAMOK, SLL ja SAKKI sekä opiskelijataustainen Kilroy, joka on Pohjoismaiden johtava nuorten ja opiskelijoiden matkatoimisto.

Tiia Lehtola, toimitusjohtaja Frank Students, puh. 040 771 3581

Juha Töyrylä, pääsihteeri Suomen ylioppilaskuntien liitto SYL, puh. 041 515 2229

Milla Halme, edunvalvontajohtaja, Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOK, puh. 050 389 1018

Lauri Puustinen, markkinointikoordinaattori, Suomen Lukiolaisten Liitto, puh. 050 322 6609

Antti Malste, pääsihteeri, Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitto SAKKI, puh.  050 310 0570

15 jäsenjärjestöä ja 132 000 yliopisto-opiskelijaa edustava Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry. on maan suurin yliopisto-opiskelijoiden edunvalvonta- ja palvelujärjestö.