Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Ohjelmistotoimituksen aikataulussa pysyminen ei ole pelkkä myytti - työvoiman hallinnan asiantuntija näyttää mallia

Numeron Oy

Julkaistu: 20.05.2015 klo 10:51
Julkaisija: Numeron Oy

Työvoiman hallinnan asiantuntija- ja ohjelmistoyritys Numeron Oy osoittaa, että vaativa tietojärjestelmäprojekti valtion organisaatiolle on mahdollista viedä onnistuneesti maaliin tiukassakin aikataulussa. Numeron toimitti rautatieliikenteen palveluita tuottavalle Finrail Oy:lle ratkaisun työvuorosuunnittelun ja osaamisen hallinnan tarpeisiin. Finrail sai järjestelmän tuotantokäyttöön joulukuussa 2014 puolen vuoden työn tuloksena.

Rautateiden liikenteenohjauksesta ja turvallisuudesta, liikennesuunnittelusta sekä junamatkustukseen liittyvistä matkustajainformaatiopalveluista vastaava Finrail eriytettiin VR-konsernista alkuvuodesta 2015. "Projektilla oli haastavat lähtökohdat, koska VR-konsernista irrottautuminen asetti tiukan aikataulun ja aiheutti samanaikaisesti useita järjestelmämuutoksia", kuvailee Finrailin liikennejohtaja Jari Kantonen.

Numeronin toimitusjohtaja Seppo Varpukari korostaa, että toimivalla yhteistyöllä oli suuri merkitys vaativan projektin onnistumiselle: "Tällaisissa projekteissa on aina vähintään kaksi osapuolta ja aikataulussa pysyminen edellyttää panostusta kaikiltaFinrailin henkilöstö on erittäin ammattitaitoista ja yhteistyö sujui hienosti."

Finraililla on työvuorosuunnittelun piirissä noin 400 asiantuntijaa, joiden osaamiset ovat avainasemassa turvallisten ja tehokkaiden palveluiden tuottamiseksi. Numeronin WFM- eli Workforce Management -järjestelmä vastasi monipuolisilta ominaisuuksiltaan parhaiten Finrailin tarpeita, ja Finrailin työvuorosuunnittelun hallinnointi sujuu nyt vaivattomammin, varmemmin ja kustannustehokkaammin. "Numeron pystyi toimittamaan vaaditun tasoisen järjestelmän ennalta sovitussa aikataulussa", Kantonen vahvistaa.

Seppo Varpukari
Numeron Oy
seppo.varpukari@numeron.com
www.numeron.com