Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Nuorkauppakamarien järjestämä Joulupuu-keräys jakoi yli 50 000 lahjaa ympäri Suomen

Suomen Nuorkauppakamarit ry

Julkaistu: 23.12.2014 klo 11:17
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Vuonna 2014 Joulupuu-keräys toteutettiin yli 60 paikkakunnalla ympäri Suomen. Keräyksen toteuttivat vapaaehtoisvoimin paikalliset nuorkauppakamarit yhteistyössä alueen sosiaaliviraston tai muun kumppanin kanssa. Tänä vuonna koko Suomessa kerättiin ennätykselliset 52 000 lahjaa. Keräys toteutettiin monella paikkakunnalla jo 12. kerran.

Keräysten yhteistavoitteena oli, että mahdollisimman moni lastensuojelun piirissä tai vähävaraisesta perheestä oleva alle 18-vuotias lapsi tai nuori saisi osakseen joulumieltä ja iloa kerätyistä lahjoista. Paikallinen sosiaalivirasto tai järjestökumppani huolehti siitä, että lahjat päätyivät vastaanottajille. Keräyspisteitä on ollut mm. kauppakeskuksissa ja yrityksissä ympäri Suomen. Keräyksen valtakunnallisena suojelijana toimi Suomen menestynein naisnyrkkeilijä Eva Wahlström, paikallisten kummien kanssa.

Keskuspuiston Nuorkauppakamari koordinoi ja avusti kansallisella tasolla kaikkia Suomen Joulupuu-projekteja Suomen Nuorkauppakamarien Keskusliiton valtuuttamana. Ja järjesti samalla myös oman keräyksensä Helsingissä.

Jeni Suhonen, Keskuspuiston nuorkauppakamarin keräyksen projektipäällikkö / Kansallinen projektipäällikkö, puh. 040 7584460, jeni.suhonen@gmail.com, www.joulupuu.org

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Kehitämme yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä n. 2 500 ja yhdessä alumnien n. 5 000. Globaalisti Nuorkauppakamari toimii 115 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin.