Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Nuorisobarometrin 2015 julkistustilaisuus ke 27.1. klo 9

Nuorisotutkimusseura ry

Nuorisobarometrin 2015 julkistustilaisuus ke 27.1. klo 9

Kutsu.
Julkaistu: 21.12.2015 klo 10:56
Julkaisija: Nuorisotutkimusseura ry

Keskiviikkona 27.1.2016 klo 9–12

Nuorisobarometrin 2015 julkistustilaisuus pidetään Stadin ammattiopistossa, Meritalon toimipisteessä (ent. verovirasto) osoitteessa Haapaniemenkatu 7–9, 00530 Helsinki.

Tilaisuuden avaa opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen. Tutkimuksen keskeisimmistä havainnoista ja niiden merkityksestä käytännön nuorisotyölle ja -politiikalle keskustellaan asiantuntijoiden ja nuorten kanssa.

Ilmoittautuminen 20.1.2016 mennessä: https://www.webropolsurveys.com/S/FA401F8498598E48.par

Julkistustilaisuuden ohjelma

Nuorisobarometri 2015 ­– nuorten arjen hallinta

09.00 Kahvitarjoilu
09.25 Tilaisuuden avaus, Santeri Lohi
09.30 Opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen
09.50  Valtion nuorisoasiain neuvottelukunnan pj Hilkka Kemppi
10.00 Tutkija Sami Myllyniemi ja Nuorisobarometrin tulokset
10.30 Nuorten työpajan tuloksia (videot)
11.00 Paneelikeskustelu
Päivi Känsälä (Marttaliitto ry, Sujuva arki -projekti), Marjaana Manninen (Opetushallitus), Marja Peltola (Nuorisotutkimusverkosto), Laura Kestilä (THL), Sebastian Tynkkynen (Perussuomalaiset Nuoret ry) ja Joona Räsänen (Sosiaalidemokraattinen eduskuntaryhmä)

12.00 Tilaisuuden päätös

Tilaisuuden juontaa Valtion nuorisoasiain neuvottelukunnan jäsen Santeri Lohi.

#barometri2015

#nuorisobarometri

Nuorisobarometrin 2015 teemana on arjen hallinta, ja sen tilasto-osion on laatinut Nuorisotutkimusverkoston tutkija, barometrin toimittaja Sami Myllyniemi. Lisäksi barometri sisältää teemaan liittyviä tutkijoiden artikkeleita ja näkökulmakirjoituksia. Lisätietoa Nuorisobarometreistä: www.nuorisotutkimusseura.fi/tutkimus/nuorisobarometri.

Nuorisotutkimusseura ry on tieteellinen seura, joka edistää nuorisotutkimusta Suomessa ja kansainvälisesti. Nuorisotutkimusverkosto on seuran osana toimiva tutkijayhteisö, joka tuottaa monitieteistä akateemista tutkimusta sekä vaikuttaa tutkimuksillaan yhteiskuntapolitiikkaan ja nuorisotyön kehittämiseen. Nuorisotutkimusseuran julkaisusarjassa julkaistaan niin akateemista kuin soveltavaakin tutkimusta sekä yhteiskunnallisia puheenvuoroja. Seura julkaisee neljä kertaa vuodessa ilmestyvää Nuorisotutkimus-lehteä.