Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Nuori ja vastuullinen johtaja palkitaan

Suomen Nuorkauppakamarit ry

Nuori ja vastuullinen johtaja palkitaan

Julkaistu: 15.09.2015 klo 07:15
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Perjantaina 20.11. palkitaan Vuoden Nuori Johtaja –kilpailun voittaja Tampereen teatterissa. Kilpailuun ilmoitettiin 117 eri nuorta johtajaa. Kilpailuun jätettiin kaiken kaikkiaan 129 ehdotusta – osa ehdottajista ehdotti samaa johtajaa. Ehdotuksia saapui selvästi enemmän kuin viime vuonna. Viime vuonna ehdokkaita oli 80.

– Aktiivinen ehdottaminen osoittaa, että hyvä johtaminen selvästi kiinnostaa. Hyviä johtajia halutaan nostaa esiin esimerkeiksi. Ehdokkaiden joukossa on laaja joukko tasokkaita nuoria johtajia sekä pk-yrityksistä että suurista kansallisista ja kansainvälisistä yrityksistä. Lisäksi julkisen hallinnon ja järjestöjen johtajia ehdotettiin kilpailuun mukaan, kertoo kilpailun koordinaattori Niina Hämäläinen.

Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kilpailussa etsitään ja palkitaan Vuoden Nuori Johtaja 2015. Kilpailuun on voinut ilmoittaa kenet tahansa alle 40-vuotiaan johtajan, joka toimii vastuullisesti ja esimerkillisesti. Voittajan valitsee tuomaristo, joka koostuu Suomen Nuorkauppamarit ry:n, Teknologiateollisuus ry:n, CxO Mentorin, Experiksen, FIBSin ja Suomen Ekonomien edustajista. Vuoden Nuori Johtaja 2015 saa palkinnoksi CxO Mentorin huippujohtajan ammattimentorointipaketin.

Suomen Nuorkauppakamari on järjestänyt Vuoden Nuori Johtaja –kilpailun vuodesta 2007 alkaen. Tämän vuoden kilpailusuojelijana toimii jääkiekkovalmentaja ja pelaajalegenda Raimo Helminen. Kilpailun pääyhteistyökumppanina toimii Teknologiateollisuus ry. Kilpailussa jaetaan myös Teknologiateollisuuden Vuoden Nuori Johtaja -tunnustus. Yhteistyökumppaneita ovat myös CxO Mentor Oy, Experis, yritysvastuuverkosto FIBS, Taloudellinen tiedotustoimisto ja Suomen Ekonomit ry.

Palkitsemistilaisuus perjantaina 20.11. Tampereen teatterin tiloissa klo 10–14. Vuoden Nuori Johtaja 2015 julkistetaan ja palkitaan klo 13.00.

Mervi Vuorinen, Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kansallinen varapuheenjohtaja, mervi.vuorinen@jci.fi, puh. 044 314 7278

Niina Hämäläinen, Suomen Nuorkauppakamarit ry:n Vuoden Nuori Johtaja kansallinen koordinaattori, niina.hamalainen@jci.fi, 050 384 4516

www.nuorijohtaja.fi

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Nuorkauppakamari kehittää yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä on noin 2 500 ja yhdessä alumnien kanssa noin 5 000. Globaalisti Nuorkauppakamari toimii 115 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin. http://nuorkauppakamarit.fi/