Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Niina Koivuniemestä PAMin hallituksen puheenjohtajan henkilökohtainen varajäsen

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Niina Koivuniemestä PAMin hallituksen puheenjohtajan henkilökohtainen varajäsen

Julkaistu: 02.06.2015 klo 11:45
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallituksen puheenjohtajan henkilökohtaiseksi varajäseneksi valittiin PAMin Häme-Pirkanmaan aluepäällikkö Niina Koivuniemi.

- Ajattelen niin, että tähän tehtävään tarvitaan punaista aatetta ja asennetta. Me pystytään vaikka mihin, jos vain rohkeasti yritetään. Otan tuen nöyränä vastaan, Koivuniemi sanoi.

PAMin hallituksen puheenjohtajalle valittiin nyt ensimmäistä kertaa henkilökohtainen varajäsen. Varajäsen toimii hallituksen kokouksissa puheenjohtajan eli Ann Selinin sijaisena. Hallituksen puheenjohtajan henkilökohtainen varajäsen toimii myös liiton johtoryhmän jäsenenä ja yhtenä liiton johtajista.

Koivuniemellä oli viesti myös Suomen uudelle hallitukselle.

- Nyt jos koskaan tarvitaan yhteistä punaista vasemmistoa. Oikeisto, me laitamme teille kampoihin. Meinaatteko te aivan oikeasti kokeilla, onko meillä joukkovoimaa, hän kysyi.

Puheenjohtajan henkilökohtaisen varajäsenen vaali toteutettiin suljettuna lippuäänestyksenä. Toisena ehdokkaana oli lopettavan edustajiston puheenjohtaja Joonas Tuomivaara. Koivuniemi voitti äänestyksen 269-116.

Liittokokous valitsi aiemmin tiistaina Ann Selinin jatkamaan PAMin puheenjohtajana. Kokous valitsee myös liiton uuden hallituksen ja valtuuston. Valinnoista päätti 392 vaaleilla valittua liittokokousedustajaa.

Liittokokouksen myötä jo aiemmin hyväksytyt säännöt astuvat kokonaisuudessaan voimaan ja PAMissa siirrytään uuteen hallintomalliin. Uudessa mallissa liitolle ei enää valita varapuheenjohtajia. Sen sijaan PAMissa aloittaa hallituksen puheenjohtajan henkilökohtaisen varajäsenen lisäksi toiminnanjohtaja. Tehtävään on valittu Jyrki Konola, joka aloitti vuoden alussa liiton johdon neuvonantajana.

Yhteensä kokouksessa valitaan 239 henkilöä erilaisiin luottamustehtäviin. Lisäksi liittokokous käsittelee ja hyväksyy liiton tavoiteohjelman vuosille 2016–2019. Tavoiteohjelma vetää liiton päälinjat näille vuosille.

PAMin liittokokouksen ohjelma

Lisätietoa:

Niina Koivuniemi, aluepäällikkö, 050 592 2493
Hanna Kuntsi, PAMin yhteiskuntasuhteiden vastaava, 050 310 0676

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki