Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Muumimuseon avajaiset siirtyvät viikolla

Muumimuseon avajaiset siirtyvät viikolla

Julkaistu: 27.09.2016 klo 11:42
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Tampereen taidemuseon Muumilaaksona tunnettu museo muuttaa ensi keväänä uusiin tiloihin Tampere-taloon ja muuttuu samalla maailman ainoaksi Muumimuseoksi. Museon avautumista on päätetty siirtää viikolla, lauantaihin 13.5.2017. Siirrolla varmistetaan, että museotilan vaativat rakennustyöt ehditään saada valmiiksi ja että museo saa riittävästi aikaa uudentyyppisen, elämyksellisen näyttelyn rakentamiselle.

Museon muutto liittyy Tampere-talon mittavaan toiminnalliseen uudistushankkeeseen. Sen myötä talo on avannut jo viime keväänä kolme uutta tapahtuma- ja kokoustilaa. Remontti jatkuu parhaillaan aula- ja ravintolatiloissa. Marraskuussa muumien ystäville on jo luvassa uutta: Aulassa avautuu Muumimuseon oma lukukirjasto ja Talvipuutarhassa voi tutustua Muumimuseon rakentamisesta kertovaan jännittävään Making of Muumimuseo -näyttelyyn.

Marraskuussa Tampere-talossa vietetään myös uudistuvan aulan ja myymälän avajaisia. Myynnissä on mm. muumituotteita ja muuta suomalaista muotoilua. Muumimuseon avajaisiin mennessä valmistuvat lisäksi Royal Ravintoloiden kanssa toteutettavat kahvila- ja ravintolapalvelut.

Muumimuseo, museonjohtaja Taina Myllyharju, puh. 040 801 6665
Tampere-talo, toimitusjohtaja, Paulina Ahokas, puh. 040 5511 551

Tampere-talon uudistusvaiheet lyhyesti www.tampere-talo.fi/talouudistuu

Muumimuseon uudet nettisivut avautuvat lokakuun alussa osoitteessa www.muumimuseo.fi

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki