Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Miehet vapaaehtoistoimijoina

Kutsu.
Julkaistu: 02.06.2015 klo 08:17
Julkaisija: Pienperheyhdistys ry

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan vapaaehtoistoiminnasta miesten näkökulmasta sekä mieskaveritoiminnan merkityksestä perheille

perjantaina 12.6. klo 9.00–11.00

Lasipalatsi, yhdistetty Helsinki-kabinetti ja Akvaario-kabinetti. Mannerheimintie 22–24, Helsinki.

Keskustelun alustajina toimivat

tutkija Petri Paju (”Ei kuulkaa, kavereita tehdas ei värkkää”)

lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila (”Mies lapsen elämässä”)

mieskaveri Petri Kaverma: (”Mies kaverina – kokemuksena ja näkemyksenä”) sekä

lastenpsykiatri Raisa Cacciatore: (”Millainen mies on minulle? – Lapsi rakentaa hyvinvointiaan ihmissuhteista”)

Tavattavissa on myös mieskavereita, mieskaveriohjaajia sekä mieskaveritoiminnan yhteistyökumppaneita. Tilaisuus on osa valtakunnan ensimmäisiä mieskaveripäiviä ja se on avoin yleisölle.

Mieskaveritoiminta on Pienperheyhdistyksessä kehitettyä vapaaehtoistoimintaa, jossa aikuiset miehet ovat kavereina yksin lastaan kasvattavien äitien lapsille, joilla ei ole yhteyttä omaan isäänsä tai muihin miehiin. Kaveruudelle ei ole sääntöjä, vaan jokaisesta kaverisuhteesta muodostuu omanlaisensa.

”Mieskaveri voi olla ensimmäinen aikuinen äidin tai isovanhempien lisäksi, joka viettää aikaa yksin lapsen kanssa. Kaverisuhde on monen ihmisen välinen suhde. Luottamuksen rakentuminen vaatii aikaa ja yhteistä panostusta”, sanoo mieskaveri ja projektipäällikkö Petri Kaverma.

Käytännön järjestelyistä johtuen pyydämme ilmoittautumaan tilaisuuteen sähköpostitse: petri.kaverma@pienperhe.fi

Lisätiedot:

Petri Kaverma

Projektipäällikkö, Pikkukaveria ei jätetä -projekti, Pienperheyhdistys ry, 050-3046191

Marika Rosenborg,

Pääkaupunkiseudun mieskaveriohjaaja, Pienperheyhdistys ry, 050-302 1359

Tilaisuuden järjestää Pienperheyhdistys ry ja Emma ja Elias-ohjelma

Pienperheyhdistys ry on yksivanhempaisten perheiden kansalaisjärjestö. Yhdistyksen perustehtävä on edistää lasten hyvinvointia tarjoamalla lapsille mahdollisuuksia ja tukemalla vanhemmuutta. Yhdistyksessä voit olla mukana vertaistoiminnassa, vapaaehtoistoiminnassa ja vaikuttamassa perheiden asemaan.