Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Metsästysammunnan SM-kilpailut Ylitorniossa 28.7. ¬–31.7.

Suomen Metsästäjäliitto – Finlands Jägarförbund

Metsästysammunnan SM-kilpailut Ylitorniossa 28.7. ¬–31.7.

Julkaistu: 27.07.2016 klo 13:24
Julkaisija: Suomen Metsästäjäliitto – Finlands Jägarförbund

Suomen Metsästäjäliitto järjestää metsästysammunnan SM-kilpailut Ylitornion Pessalompolossa, Jupon Erän upeassa ampumaurheilukeskuksessa. Tapahtuma tuo Ylitorniolle ja muulle lähialueelle tuhansia kilpailijoita, tukijoukkoja ja yleisöä.

Kilpailujen avajaiset järjestetään torstaina 28.7. klo 9. Ammunnat starttaavat klo 10.  Palkintojen jako ja kisojen päättäjäiset järjestetään sunnuntaina 31.7. klo 17.

Metsästysampumalajit on suunniteltu metsästystilanteiden harjoittelemiseen. Ne sopivat kaikenikäisille miehille ja naisille. Metsästäjäliitto vastaa metsästysampumatoiminnasta Suomessa. Metsästysammunnassa on kaiken kaikkiaan kymmenen haulikko-, luodikko- ja ilma-aselajia. Kaikissa on mahdollisuus kilpailla SM-tasolle, kansainvälisissä lajeissa myös PM- ja EM-tasolle asti.

Kesä-SM-kilpailuissa kilpaillaan kahdessa haulikko- ja kahdessa kiväärilajissa: metsästyshaulikko, metsästystrap, metsästysluodikko ja metsästyshirvi. Sarjoja on miehille ja naisille junioreista senioreihin.

Tarkemman kisa-aikataulun löydät täältä

Lue lisää metsästysammunnan lajeista täällä.

Lisätietoa:

Veikko Piuva
Kilpailujohtaja
0400 297 504

Pekka Karhunen
Metsästysammunnan yhteyshenkilö
040 777 7202

Metsästäjäliitto on Suomen vanhin ja suurin metsästäjien edunvalvoja. Jäseninämme on jo yli 2 700 metsästysseuraa ja niiden 160 000 metsästäjää. Lue lisää Metsästäjäliiton kotisivuilta