Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Meri-Lapin Setassa täysi sota päällä - järjestötoimintaa paintballin tahtiin

Seta

Meri-Lapin Setassa täysi sota päällä - järjestötoimintaa paintballin tahtiin

Julkaistu: 03.10.2016 klo 15:16
Julkaisija: Seta

Meri-Lapin Seta järjesti kesän aikana muutamia kaikille yhteisiä ulkoilutapahtumia, joiden ajatuksena oli hyödyntää raitis ulkoilma sekä kasvattaa yhteisöllisyyttä tekemisen ohella. Tämän vuoden viimeinen ulkoilutapahtuma järjestettiin 22.9. Kallin Hiihtokeskuksessa paintball-värikuulasotapelin merkeissä.

"Tämä oli kaikille osallistujille ensimmäinen kerta lajin parissa ja tapahtumaan osallistui kymmenkunta ihmistä. Hetken aikaa harjoiteltiin tarkkuusammuntaa ja merkkaimen käyttöä, sen jälkeen meidän Kemin Avoin Ryhmä haastoi otteluun Tornion Nuortenryhmän. Ottelu oli niin tasaväkinen että voittajajoukkue jäi selvittämättä", Meri-Lapin Setan sihteeri Jenny Rosberg kertoo.

"Pelaamisen jälkeen keitettiin nokipannukahvit ja vaihdettiin kuulumiset nuotion ääressä, kaikki olivat innostuneita lajista ja sitä luultavasti tullaan pelaamaan vielä uudestaan."

Paintball on kaikille pienestä jännityksestä nauttiville sopiva laji, jossa pärjäämisen esteenä ei ole ikä tai sukupuoli. Pelkistettynä pelin idea on osua värikuulilla vastapuolen pelaajiin, jolloin he joutuvat pelistä pois. Paintballissa käytetään hiilidioksidilla tai paineilmalla toimivaa merkkainta eli värikuula-asetta kuulien ampumiseen. Peliä voidaan pelata myös muilla eri säännöillä.

Meri-Lapin Seta on toiminut seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien puolesta aktiivisesti jo viisi vuotta. Ensimmäinen alueen Pride-tapahtuma järjestetään kesällä 2017.

Lisätietoa Meri-Lapin Setan toiminnasta:

Jenny Rosberg
Meri-Lapin Seta ry:n sihteeri
merilapinseta@gmail.com

Meri-Lapin Seta ry on seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asioita ajava kansalais- ja ihmisoikeusjärjestö. Yhdistys pyrkii toiminnallaan edistämään kyseisten vähemmistöjen olosuhteita Meri-Lapin alueella. Meri-Lapin Setan ry toimintaa on mm. vertaistukiryhmien kokoontumiset Kemissä ja Torniossa sekä koululaisten ja ammattilaisten kouluttaminen. Lisätietoja: https://merilapinseta.com/

Kallin hiihtokeskus on Keminmaassa sijaitseva talviurheilukeskus joka talviurheilemisen lisäksi tarjoaa kesällä paintball- ja frisbeegolfpelejä. Pelien lisäksi on saatavilla kattavia ohjelmapalvelupaketteja yhteistyössä Meri-Lapin alueen yritysten kanssa. Kallin hiihtokeskus on edistämässä yhdenvertaista liikkuntaa yhteistyössä Meri-Lapin Seta ry:n kanssa. Lisätietoja: http://kallinhiihtokeskus.fi/

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki