Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Mediakutsu: Autismin talvipäivät 30. – 31.1.2015 Lahdessa

Autismi- ja Aspergerliitto ry

Mediakutsu: Autismin talvipäivät 30. – 31.1.2015 Lahdessa

Kutsu.
Julkaistu: 26.01.2015 klo 15:05
Julkaisija: Autismi- ja Aspergerliitto ry

Autismin talvipäivät Lahdessa 30.–31.1.2015 (Fellmannia, Kirkkokatu 27, 15140 Lahti)

Tänä vuonna Autismin talvipäivien teemana on "Esteetön arki". Ohjelmassa paneudutaan muun muassa ikääntymisen haasteisiin sekä ravitsemukseen ja syömispulmiin. Perjantaina tutustutaan myös ajankohtaisiin innovaatioihin autismikentällä. Iltapäivällä on mahdollisuus osallistua vierailukäyntiin Aurinkovuoren koululle (bussikuljetus Vääksyyn, lähtö klo 12.30, paluu klo 17).

Lauantaina käsitellään muun muassa teknologian hyödyntämistä autismikuntoutuksessa ja aistiesteettömyyttä. Satakunnan ammattikorkeakoulu SAMK, Suomen Erityisherkät ry ja Autismi- ja Aspergerliitto ry ovat yhteistyössä tuottaneet kartoitustyökalun, jonka avulla pystytään arvioimaan tilojen aistiesteettömyyttä. Lauantaina myös autismin kirjon aikuiset kertovat omista arjen kokemuksistaan itsenäistymiseen, työllistymiseen ja yhteiskunnassa vaikuttamiseen liittyen.

Molempina päivinä on mahdollisuus valita useasta luentovaihtoehdosta. Seminaarien lisäksi autismialan palveluntarjoajat esittäytyvät Tietotorilla. Autismin talvipäivien ohjelma löytyy osoitteesta: www.autismiliitto.fi/talvipaivat

XIII Autismin talvipäivät
pe 30.1. klo 9–17
la 31.1. klo 8–15

Media on tervetullut tutustumaan Autismin talvipäivien ohjelmaan ja oheistapahtumiin. Median edustajia pyydetään ilmoittautumaan mielellään etukäteen. Talvipäivien Info-pisteestä voi lunastaa Lehdistökutsun, joka oikeuttaa osallistumaan molempien päivien ohjelmaan. Huom.! Aurinkovuoren kouluvierailuun tarvitaan ennakkoilmoittautuminen (bussipaikan varaus).

Median ilmoittautumiset, haastattelupyynnöt ja lisätietoja
Autismi- ja Aspergerliiton tiedottaja Katariina Mäkelä, 050 591 5899, katariina.makela@autismiliitto.fi

Tervetuloa!

Autismin kirjoon kuuluvat autismin ja Aspergerin oireyhtymän lisäksi Rettin oireyhtymä ja disintegratiivinen kehityshäiriö. Autismin kirjoon lukeutuvia henkilöitä on Suomessa arviolta 54 000. Vuonna 1997 perustettu Autismi- ja Aspergerliitto ry on valtakunnallinen edunvalvontajärjestö, jolla on 25 jäsenyhdistystä. Esteettömyys, saavutettavuus ja osallisuus ohjaavat liiton toimintaa.