Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Luonnonsuojeluliitto valitsee hallituksen ja valtuuston puheenjohtajat liittokokouksessaan Turussa 3.-4.9.

Suomen luonnonsuojeluliitto

Julkaistu: 02.09.2016 klo 12:11
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliitto kokoontuu tänä viikonloppuna Turun laivahostelli Boreassa. Liittokokouksessa valitaan sekä hallitukselle että valtuustolle puheenjohtajat.

Vuodesta 2008 Luonnonsuojeluliiton hallituksen puheenjohtajana toiminut Risto Sulkava jättää tehtävänsä kuluvan kauden jälkeen. Ehdolla hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi ovat joensuulainen Harri Hölttä, helsinkiläinen Sirkku Manninen ja jyväskyläläinen Heikki Susiluoma.

Kokouksessa valitaan myös liittovaltuuston puheenjohtaja seuraavalle kolmivuotiskaudelle. Molemmat puheenjohtajavalinnat tehdään sunnuntaina.

Kolmen vuoden välein pidettävä liittokokous on Suomen luonnonsuojeluliiton ylin päättävä elin. Viikonlopun ohjelmaan kuuluu myös liiton pitkän aikavälin tavoiteohjelman ja toiminnan yleisten suuntaviivojen ja tavoitteiden käsittely. Kokouksen alkuun kuullaan myös ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen ja Turun ympäristösuojelujohtaja Olli-Pekka Mäen tervehdyspuheet luonnonsuojeluliitolle.

Kokouksen keskustelua voi seurata Twitterissä hashtagilla #norppaturussa

Luonnonsuojeluliiton hallitus ja valtuusto