Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Lottamuseon joulukampanjalla kerätään rahaa Pelastakaa Lapset ry:n tukiperhetoiminnalle

Lottamuseo

Julkaistu: 09.11.2015 klo 12:45
Julkaisija: Lottamuseo

Tule Lottamuseon ala-aulaan askartelemaan hyvän tarkoituksen puolesta joulukoristeita. Askartele koriste ja tuo myyntiin museomyymälään. Lahjoitamme joulukoristeiden myyntituoton Pelastakaa Lapset ry:n tukiperhetoimintaan. Askartelupiste on museon ala-aulassa 21.12. saakka ja joulukoristeet myynnissä museomyymälässä hintaan 2€. Tehdään hyvää yhdessä!

Lottakanttiinissa lauantaina 14.12. glögi ja piparkakkutarjoilua. Myynnissä Lottakanttiinin kotitekoiset joulutuotteet mm. piparkakkutaikina. Lottakanttiinista on mahdollista myös tilata perinteisillä resepteillä valmistetut joululaatikot (lanttu,porkkana ja peruna). Joululaatikoiden hinta: 4,90 kpl (400g). Joululaatikkotilaukset 9.12. mennessä p. 09 274 1740 tai anja.lahtiottamuseo.fi Joululaatikkojen nouto sovitusti Lottakanttiinista. Tervetuloa viihtymään Lottamuseolle!

Lottamuseon Lauantaikino esittää 14.12. klo 15 alkaen klassikkoelokuvan Ratkaisun päivät (1956). Elokuvassa haavoittunut majuri Yrjö Hartti (Tauno Palo) rakastuu sairaanhoitajaansa Leena Aueriin (Ansa Ikonen). Elokuvan aikana kuitenkin selviää, että majuri Hartti on sodan aikana ampunut Leenan miehen vänrikki Veikko Lepistön. Kun juonen kulkuun lisätään vielä valtiollinen poliisi ja majurin kasvattitytär on draaman kaari valmis. Ratkaisun päivät oli tähtipari Ansa Ikosen ja Tauno Palon viimeinen yhteinen elokuva.

Ennen elokuvaa lyhyt alustus aiheeseen. Esityksen jälkeen Lottakanttiinissa iltapala: Ruokaisa salaatti, minicroissant, tee / kahvi. Kinoillan hinta: 10€. Tervetuloa viihtymään nostalgisiin tunnelmiin. Ilmoittautumiset ennakkoon: p. 09 274 1077 tai info@lottamuseo.fi

Lottamuseo on museoammatillisesti hoidettu erikoismuseo, joka tallentaa lottien historiaa ja tutkii naisten vapaaehtoista työtä osana maamme historiaa. Museota ylläpitää Lotta Svärd Säätiö. Lottamuseo avattiin yleisölle vuonna 1996.

Käyntiosoite:
Rantatie 39, Syväranta