Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Lilli Maijala Oulu Sinfonian solistina

Lilli Maijala Oulu Sinfonian solistina

Julkaistu: 03.11.2014 klo 11:33
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Jo 20 vuotta sitten Oulun kaupunginorkesterin solistina debytoinut alttoviulisti Lilli Maijala esiintyy kotikaupunkinsa orkesterin edessä torstaina 6.11.2014 klo 19 Madetojan salissa. Sibelius-Akatemian alttoviulunsoitonlehtorina tällä hetkellä työskentelevä Maijala soittaa säännöllisesti mm. Jousia Ensemblen ja Jousia-kvartetin riveissä kotimaassa ja ulkomailla. Hän on esiintynyt useiden suomalaisten orkesterien solistina ja kantaesittänyt Lauri Kilpiön Alttoviulukonserton vuonna 2013.

Torstai-illan konsertissa Maijala tarttuu Béla Bartókin unkarilaisesta kansanmusiikista vaikutteita saaneeseen Alttoviulukonserttoon. Konsertissa kuullaan myös Johannes Brahmsin kolme unkarilaista tanssia ja Antonín Dvořakin Sinfonia nro 7. Oulu Sinfonian puikoissa on hollantilainen kapellimestari Antony Hermus.

Oulu Sinfonia toivottaa yleisön tervetulleeksi Jälkikaikuun konsertin jälkeen. Jälkikaiussa yleisö kurkistaa orkesterin kulisseihin ja tapaa illan artisteja. Jälkikaiku muotoutuu konsertin ja tilanteen mukaan. Keskusteluissa painottuvat esiintyminen, soittaminen ja teosten tulkinta. Jälkikaiuissa yleisö voi esittää kysymyksiä ja antaa palautetta. Ravintola Preludi on auki, joten konsertin jälkitunnelmasta voi nauttia viinilasin tai iltateen äärellä. Torstaina Jälkikaiussa illan solisti Lilli Maijala.

Olavi Sariola

olavi.sariola@ouka.fi