Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Lentoliikennettä uhkaavat lakot siirtyvät

Lentoliikennettä uhkaavat lakot siirtyvät

Julkaistu: 04.05.2015 klo 12:55
Julkaisija: Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Lentoliikennettä 7.-8.5. uhkaavat lakot siirtyvät. Palvelualan työnantajat PALTA ja Ilmailualan Unioni sopivat lakon siirtämisestä sovittelijan pyynnöstä. Uudet päivämäärät ovat 19. ja 20. toukokuuta.

Sovitteluun tarvitaan lisäaikaa. Palvelualojen työnantajat PALTA pitää IAU:n loppuviikosta uhkaavaa tukilakkoa laittomana ja on tehnyt siitä kanteen työtuomioistuimeen. Ratkaisua odotetaan kuluvan viikon aikana.

PALTA pitää lisäaikaa ja lakon siirtämistä tässä vaiheessa oikeana ratkaisuna.

Lisätietoja Tuomas Aarto, 040 152 0073

Palvelualojen työnantajat PALTA on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö. Liittoon kuuluu n. 1700 yritystä ja yhteisöä, jotka toimivat seuraavilla aloilla: logistiikka, informaatio ja viestintä, huolto- ja kunnossapito, yritys- ja asiantuntijapalvelut, hallintoja tukipalvelut sekä viihde ja virkistys. PALTAn jäsenyritykset työllistävät Suomessa noin 150 000 palkansaajaa. Lisäksi PALTA vastaa finanssialan työmarkkinatoiminnasta, jonka piiriin kuuluu 40 000 palkansaajaa. PALTA on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

www.palta.fi
@PALTAry