Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » LähiTapiola Maailma 80 - ja Maailma 50-rahastot jälleen Pohjoismaiden parhaat yhdistelmärahastot

LähiTapiola

Julkaistu: 01.04.2016 klo 13:41
Julkaisija: LähiTapiola

Puolueeton rahastoluokittaja Lipper valitsi LähiTapiola Maailma 80 - ja LähiTapiola Maailma 50 –rahastot Pohjoismaiden parhaiksi yhdistelmärahastoiksi. Maailma 80 palkittiin nyt jo kolmatta kertaa peräkkäin.

Lipperin rahastopalkinnot perustuvat vertailuryhmänsä parhaisiin, johdonmukaisesti saavutettuihin tuottoihin, joissa on huomioitu sijoitusten riski. Lipperin arviointiperiodit ovat 3, 5 ja 10 vuotta. Maailma 80 - ja Maailma 50 -rahastot palkittiin 10 vuoden tuottohistorian perusteella, mikä osoittaa onnistumista pitkäjänteisessä sijoitustoiminnassa.

LähiTapiola Maailma 50 –rahasto voitti  tasapainoisten yhdistelmärahastojen kategorian, jossa oli mukana 21 rahastoa  ja Maailma 80 agressiivisten yhdistelmärahastojen kategorian, jossa oli mukana 18 rahastoa.

”Haluan kiittää nykyisiä osuudenomistajia luottamuksesta ja toivottaa uudet osuudenomistajat tervetulleeksi mukaan. Lipperin palkinnot ovat tunnustus pitkäjänteisestä työstä, ja tavoitteet on asetettu korkealle myös tulevan vuosikymmenen osalta”, sanoo Maailma-rahastojen salkunhoitaja, LähiTapiolan pääekonomisti Jari Järvinen.

Mielenkiintoisia mahdollisuuksia USA:n pitkissä valtionlainoissa ja kehittyviltä markkinoilta

Säästäjälle nykytilanne on muodostunut haastavaksi: matala korkotaso ei houkuttele ja osakkeiden hinnat ovat korkealla useilla perinteisillä arvostusmittareilla arvioituna. Mistä säästäjä voi odottaa tuottoa tulevaisuudessa?

”LähiTapiola Maailma-rahastot tarjoavat edelleen houkuttelevan vaihtoehdon säästäjälle. Maailma-rahastot ovat yhdistelmärahastoja, jotka sijoittavat varansa maailmanlaajuisesti osakkeisiin ja korkoihin. Yhdistelmärahastojen hoitamisessa riskienhallinta on olennaisessa roolissa, sillä rahaston salkunhoitaja punnitsee sitä, minkälaisia riskejä missäkin tilanteessa kannattaa ottaa. Tällä hetkellä esimerkiksi ultrapitkät Yhdysvaltain valtionlainat ja kehittyvien markkinoiden osakkeet tarjoavat mielenkiintoisia mahdollisuuksia seuraavan 3-5 vuoden sihdillä”, Järvinen sanoo.

Menestyneet LähiTapiola Maailma-rahastot

Koko LähiTapiola Maailma-rahastojen perhe on menestynyt puolueettomissa vertailussa erinomaisesti jo aikaisemminkin.

Rahastoluokittaja Lipper on palkinnut omissa vertailuryhmissään parhaina seuraavat LähiTapiola-rahastot:

• Maailma 50 -rahaston vuonna 2009 ja 2016
  • Maailma 20 -rahaston vuonna 2011
  • Maailma 80 -rahaston vuonna 2014 , 2015 ja 2016
  • Yrityskorko-rahaston vuonna 2014

Lue lisää palkinnoista ja Maailma-rahastoista

Lisätiedot

Jari Järvinen, pääekonomisti, LähiTapiola Varainhoito Oy, puh. 040 563 9761. Tavoitettavissa 4.4.2016 alkaen.