Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Kun koulu loppuu -kiertue Studia-messuilla!

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT

Kun koulu loppuu -kiertue Studia-messuilla!

Julkaistu: 26.11.2014 klo 09:57
Julkaisija: Taloudellinen tiedotustoimisto TAT

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT on lähtenyt yhdessä yrittäjien kanssa kannustamaan ja innostamaan lukiolaisia omien vahvuuksien löytämisessä, sillä koulut eivät tarjoa nuorille tarpeeksi tietoa koulutus- ja uravalintojen tueksi.

Työelämätiedolla lastattu rekka päivystää Helsingin messukeskuksessa 2.12–3.12. Ole yhteydessä mikäli haluat tulla tutustumaan kiertueeseen lähemmin!

Nuoret kaipaavat hyviä esimerkkejä ja konkretiaa

TATin teettämästä Kun koulu loppuu -tutkimuksesta selviää, että yli puolet lukiolaisista kaipaa lisää työelämään liittyvää tietoa ja opetusta. 63 prosenttia vastaajista totesi, että nykyisellään työelämään liittyviä taitoja käsitellään koulussa melko vähän tai ei lainkaan. Työelämätiedon puute vaikuttaa myös siihen, että 20 prosenttia lukiolaisista aikoo pitää lakkiaisten jälkeen välivuoden.

Rekka kiertää Suomen lukioita elokuusta vuoden 2014 loppuun. Kyseessä on monimuotoinen opetustapahtuma lukiolaisille, johon kuuluu ennakkotehtävä, salitilaisuus ja työpaja kiertuerekassa. Tavoite on, että nuoret löytävät oman kutsumuksensa ja lähtevät rohkeasti sitä kohti.

Kiertue auttaa nuoria tulevaisuudenvalinnoissa

Rekka on kiertänyt elokuusta lähtien Suomen lukioita ja nuorten palaute on ollut ylistävää:

”Kiertue antoi mahtavia esimerkkejä, mitä voisi esimerkiksi tulevaisuudessa tehdä.”

”Oli tosi kiva kokemus kuulla muiden tarinoita opiskelusta. Aion itse lähteä rohkeasti kokeilemaan tulevaisuudessa uusia haasteita enkä aio pelätä tekeväni virheitä.”

Lue kiertueen palautteita ja katso kuvamateriaalia osoitteessa tat.fi/kiertue  -> Medialle

Kiertue toteutetaan laajassa yhteistyössä

Kiertuetta ovat TATin lisäksi toteuttamassa Suomen Yrittäjät, Elinkeinoelämän keskusliitto EK, opetus- ja kulttuuriministeriö OKM, työ- ja elinkeinoministeriö TEM, sekä työeläkeyhtiö Varma. Mukana ovat myös Filosofian Akatemia, Opetusalan ammattijärjestö OAJ sekä Suomen Lukiolaisten Liitto SLL.

Aicha Manai, Kun koulu loppuu -kiertueen projektipäällikkö,

aicha.manai@tat.fi, p. 044 555 3220 , http://www.tat.fi/kiertue/

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT rakentaa Suomea, jonka yrityksillä on osaavat työntekijät ja rohkeutta menestyä. TATiin kuuluvat myös Finnfacts ja T-Media.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki