Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Korpisoturi Tampereella

Korpisoturi Tampereella

Julkaistu: 25.08.2016 klo 10:56
Julkaisija: Into Kustannus

Into marssittaa lauantaina 27.8. Tampereelle kattavan kavalkadin uutuuskirjailijoita, eturintamassa kirjailija Laura Gustafsson kolmannella romaanillaan Korpisoturi

Korpisoturi on kertomus Ahmasta, maailmanloppua odottavasta miehestä, joka muuttaa erakoksi Itä-Suomen syrjäseudulle. Ahma aikoo seistä omalla maallaan ase kädessä, ja turvautua varmuusvarastoonsa. Yhteiskunta romahtaa kuitenkin nopeammin kuin hän osaa odottaa tai toivoa. Valta on niillä, jotka sen ottavat. Vaikka mies on itsenäinen, säälimätön ja omavarainen, naisista ei kuitenkaan valitettavasti niin helpolla pääse. Korpisoturi katsoo suomalaisen yhteiskunnan nykytilaa, ja tutkii tuoreella tavalla sitä, mitä oikeastaan on isänmaa ja suomalaisuus.

Laura Gustafsson (s. 1983) on helsinkiläinen kirjailija ja näytelmäkirjailija. Esikoisteos Huorasatu (2011) nousi Finlandia-ehdokkaaksi ja on julkaistu Saksassa ja Ranskassa ja kääntyy parhaillaan turkiksi. Toinen romaani Anomalia (2013) on ilmestynyt myös ranskaksi. Laura Gustafsson on Terike Haapojan kanssa Flow Festivalin 2016 vuoden taiteilija. He kokoavat parhaillaan Helsingin Suvilahteen Museum of Nonhumanity – Epäihmisyyden museota. Näyttely on esillä 2.-29.9.2016.

”Gustafsson on kylvänyt romaaniinsa teemoja ja ajatuksia monesta eri ilmansuunnasta. Niiden lopullinen tulkitseminen jää lukijan omille harteille, eikä tienviittoja väännetä rautalangasta. Hienosti toimii myös kirjailijan kieli, joka soi kauniisti ja tyylikkään tiiviisti.”
HS, 14.8.2016

Laura Gustafsson esiintyy lauantaina Tampereen Työväenkirjallisuuden päivillä kello 13.25 (Työväenmuseo Werstaan Bertel-sali).

Median edustajien on myös mahdollista tavata ja haastatella kirjailijaa www.tyovaenkirjallisuudenpaiva.com

Laura Gustafsson: KORPISOTURI
ISBN: 978-952-264-643-9, 258 sivua
Lataa kansikuva