Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Kela mukana Espoon uudella palvelutorilla

Kela mukana Espoon uudella palvelutorilla

Julkaistu: 09.08.2016 klo 12:23
Julkaisija: Kela

Uusi palvelutori avataan Espoon Isossa Omenassa torstaina 11.8.

Palvelutorilta löytyy Kelan lisäksi muun muassa kirjasto, neuvola, terveysasema, mielenterveys- ja päihdepalvelut, nuorisopalvelut sekä HUS:n laboratorio- ja röntgenpalvelut. Vastaavaa palvelukokonaisuutta ei ole kokeiltu Suomessa aiemmin.

Monta toimijaa yhdessä tilassa

Uusissa yhteisissä tiloissa työskentelee yhteensä noin 140 asiakaspalvelun ammattilaista. Kelalaisia palvelutorilla on yhdeksän. Kela palvelee asiakkaita maanantaista perjantaihin klo 9–16. Vuoronumeroja Kelan asiakaspalveluun jaetaan asiakkaille klo 15.45 saakka.

Kelan palveluneuvojat antavat Ison Omenan palvelutorilla Kela-asioihin henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta. Asiakkaiden käytössä on myös asiakaspääte ja skannereita. Pisteessä ei toistaiseksi voi asioida ajanvarauksella.

”Olemme todella innoissamme uudesta palvelukonseptista! Pääsemme palvelemaan asiakkaita hienoissa uusissa tiloissa motivoituneen henkilökunnan kanssa. Otamme mielellämme asiakkailta palautetta vastaan, jotta voisimme tehdä konseptista vieläkin toimivamman”, kertoo palvelutorin Kelan ryhmäpäällikkö Heidi Myllyniemi.

Asiat hoituvat kätevästi myös verkossa

Tutustu verkkoasiointiin osoitteessa www.kela.fi/asiointi. Asiointipalvelussa voit katsoa omia tietojasi, hakea monia etuuksia ja toimittaa tarvittavat liitteet. Asiointipalveluun kirjaudutaan joko verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Etusivulta näet muun muassa seuraavat ja edelliset maksut, uusimmat päätökset sekä muistutukset esimerkiksi lähettämättä jääneistä liitteistä. Näet myös hakemuksen arvioidun käsittelyajan.

Kela palvelee myös Kysy Kelasta -palstalla. Palstalla asiantuntijat neuvovat opiskelijoita, lapsiperheitä, eläkeläisiä, asevelvollisia ja työttömiä jokaisena arkipäivänä. Myös sairausajan etuuksille on oma osionsa.

Lisätietoja medialle:
Kela, Asiakkuuspalvelujen tulosyksikkö
pääkaupunkiseudun asiakaspalveluyksikön päällikkö Matti Kujala, puh. 040 570 8752

Lisätietoja asiakkaille:

Palvelupisteen haku

Kysy Kelasta -palsta

Kelan viestinnän puhelinpalvelu medialle puh. 040 733 5221, arkisin klo 9-16
viestinta@kela.fi

Kelan tilasto- ja tietovarastoryhmän puhelinpäivystys medialle puh. 050 5517 960, arkisin klo 9-16
tilastot@kela.fi

Mediainfo on Kelan taustoittava uutiskirje medialle.
Tilaa kerran kuussa ilmestyvä mediainfo osoitteessa www.kela.fi/uutiskirje

Viestinnän yhteystiedot verkossa
www.kela.fi/viestinta