Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Karves Yhtiöt osti osuuden Eneron Oy:stä

Karves Yhtiöt osti osuuden Eneron Oy:stä

Julkaistu: 02.12.2015 klo 13:15
Julkaisija: Karves Yhtiöt

Karves Yhtiöt Oy on ostanut 2.12.2015 tehdyllä kaupalla 24 prosenttia Eneron Oy:n osakkeista yrityksen perustajaosakkaalta, hallituksen puheenjohtaja Kari Hirvijärveltä. Karves Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Kim Karveksen mukaan Eneron Oy:n kauppa mahdollistaa asiakkaille yhä kokonaisvaltaisemmat palvelut kiinteistöjen ylläpitoon, korjaamiseen ja energiatehokkuuden optimointiin. Yritykset jatkavat tiiviissä yhteistyössä itsenäisinä yrityksinä.

Synergiaa ja etuja molemmille yrityksille

Karves Yhtiöt -konserni on kasvanut voimakkaasti viimeiset vuodet ja tavoitteena on vahva kasvu myös lähitulevaisuudessa. Yritys tuottaa kokonaisvaltaisia ja asiakaslähtöisiä korjausrakentamisen ja energiatehokkuuden asiantuntijapalveluita. Parhaiten Karves Yhtiöt tunnetaan peruskorjausten suunnittelusta, projektinjohdosta ja valvonnasta. Eneron Oy on suomalainen, vuonna 2011 toimintansa aloittanut, kiinteistöjen energiankäytön vähentämiseen ja energiatehokkuuden parantamiseen erikoistunut yritys. Yrityksen palvelutoiminta perustuu ainutlaatuiseen energiajohtamisen ja olosuhdemonitoroinnin pilvipalveluohjelmistoon sekä energiatehokkuuden konsultointipalveluihin.

”Asiakkaille Karves Yhtiöiden ja Eneronin palveluportfolio mahdollistaa yhä kokonaisvaltaisemmat palvelut liittyen kiinteistöjen energiatehokkuuden optimointiin, ylläpitoon ja peruskorjauksiin. Näemme, että Karves Yhtiöiden vakavaraisuus, kannattava kasvu ja monipuolinen osaaminen tarjoavat hyvät kasvun edellytykset myös Eneronille ja sen työntekijöille”, Karves Yhtiöiden toimitusjohtaja Kim Karves toteaa.

Karves Yhtiöiden uuden liiketoimintasuunnitelman mukaisesti tavoitteena on tarjota kokonaisvaltaisia, konseptoituja ja kokemuksellisia korjausrakentamisen ja kiinteistön elinkaareen liittyviä palvelu- ja teknologiaratkaisuja. ”Tämän tavoitteen saavuttamisessa Eneronilla on tärkeä rooli ja olemme vakuuttuneita siitä, että yhteistyömme tulee tuottamaan huomattavaa lisäarvoa molempien yhtiöiden asiakkaille”, painottaa Kim Karves.

”EnerOnline –pilvipalvelu tarjoaa yhteisen työkalun ja älykkään palveluprosessin energiajohtamiseen kiinteistön omistajalle, suunnittelijalle, isännöitsijälle ja projektipäällikölle. Olemme erittäin tyytyväisiä saamastamme arvostuksesta yhtiötämme kohtaan Karves Yhtiöiden tullessa osakkeenomistajaksi. Uskomme Eneronin vuonna 2015 alkaneen positiivisen tuloskehityksen jatkuvan uuden yhteistyön puitteissa. Eneronille on tärkeää toiminnan jatkuminen itsenäisenä yhtiönä, mikä turvaa palvelujemme saatavuuden kaikille markkinoilla toimiville yrityksille”, kertoo kaupan vaikutuksista Eneronin toimitusjohtaja Jarmo Kontro.

Eneronin nykyinen hallituksen puheenjohtaja ja entinen pääosakas Kari Hirvijärvi kommentoi irtautumistaan yhtiöstä. ”Olen syntyneeseen ratkaisuun erittäin tyytyväinen. Jo yli vuosi sitten näin, että yritys tarvitsee kumppanikseen toimialalla toimivan aktiivisen ja kasvavan yrityksen. Karves Yhtiöiden ja Eneronin yhteistyön myötä asiakkaille syntyy merkittävää lisäarvoa tuottava palvelu- ja teknologiakokonaisuus”, kertoo Kari Hirvijärvi, Posse Capital Oy:n managing partner.

Lisätiedot:

Kim Karves, toimitusjohtaja, Karves Yhtiöt Oy