Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Karate 1 Premium League – Keinänen taisteli neljännesfinaaliin

Suomen Karateliitto Ry

Karate 1 Premium League – Keinänen taisteli neljännesfinaaliin

Julkaistu: 23.01.2016 klo 19:36
Julkaisija: Suomen Karateliitto Ry

Vuoden 2016 Karate 1 Premium Leaguen ensimmäisen osakilpailun Paris Openin kahden kisapäivän jälkeen parhaasta menestyksestä vastasi naisten alle 68 kg sarjassa otteleva Titta Keinänen.

Keinänen ylsi aina neljännesfinaaliin ottelemaan oman alkulohkon voitosta Italian Silva Semeraroa vastaan. Tähän otteluun Titta Keinänen oli raivannut tiensä kolmen tasaisten otteluiden kautta. Näissä otteluissa ei pistesuorituksilla juhlittu, mutta Keinänen hallitsi ottelua ja sai kaikissa kolmessa ottelussa tuomariäänet puolelleen.

Neljännessä ottelussa viime vuoden junioreiden EM-kultaa ja MM-pronssia otellut Silva Semeraro osoittautui Keinästä vahvemmaksi luvuin 3-0.

Italialainen kärsi kuitenkin niukan 0-1 tappion finalistille Panetsidou Vassilikille, ja tämä pudotti Keinäsen keräilyotteluista.

Tuominen putosi toisella kierroksella

Miesten -75 kg sarjassa otteleva Aaro Tuominen kohtasi ensimmäisessä ottelussaan isäntämaan Herbelin Mbongon. Tuominen otti ensimmäiset pisteet mutta ranskalainen pystyi puolivahingossa kolmen pisteen suoritukseen ja meni johtoon 3-2. Tuominen otteli kuitenkin aktiivisesti ja pystyi tasoittamaan ja vielä ratkaisemaan ottelua itselleen luvuin 4-3.

Toisessa ottelussa vastaan asettui Espanjan Christian Benita, jolle Tuominen harmittavasti hävisi 2-0.

Espanjalainen ei selvinnyt sarjan loppuotteluun, joten Aaro Tuomisen tie päättyi tähän.

Muilla suomalaisilla takkuista

Perjantaina katan henkilökohtaisiin sarjoihin osallistuneet Nea Mänty ja Niklas Turunen saivat molemmat tunnustaa omat vastustajansa paremmakseen.

Myös lauantaina viimeisenä tatamille asuneelle Johanna Hyväriselle ensimmäisen kierroksen vastustaja Turkin Arzu Zebekler osoittautui vahvemmaksi luvuin 3-0. Turkkilaisen häviö seuraavalla kierroksella nosti tien keräilyeriin pystyyn myös Hyväriselle.

Aronen ja Kuusisto tuleen sunnuntaina

Kilpailu jatkuu vielä sunnuntaina aamusta klo 8.00 (paikallista aikaa) karsinnoilla. Kaikkien sarjojen finaalit ovat vuorossa iltapäivällä klo 15.00 alkaen.

Emma Aronen -61 kg saa vastaansa Ranskan Tatiana Imberdis ensimmäisellä kierroksella.

Helena Kuusisto kohtaa sarjassaan +68 kg Justyne Collinsin, Irlannista ensimmäisessä ottelussaan.

Lisätietoa aikatauluista, arvonnoista ja tuloksista:

Lisätietoa joukkueesta:

Anssi Kaltevo, urheilutoimenjohtaja
anssi.kaltevo@karateliitto.fi
050 314 1201

Suomen karateliitto edustaa suomalaisia karateseuroja yli tyylisuuntarajojen. Liitossa on tällä hetkellä yli sata jäsenseuraa.

Karateliiton tarkoitus on "edistää ja kehittää karatea ja muita samantapaisia kamppailulajeja Suomessa ja toimia näiden kamppailulajien yhdistysten valtakunnallisena keskusjärjestönä kilpa-, kunto-, nuoriso-, ja muussa kamppailulajeihin liittyvässä toiminnassa."

Suomen karateliitto edustaa suomalaista karatea maailmanlaajuisissa karaten katto-organisaatioissa kuten Maailman karateliitto (WKF) ja Euroopan karateliitto (EKF).