Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Kaikki ovat yhdenvertaisia

Kaikki ovat yhdenvertaisia

Julkaistu: 10.09.2015 klo 14:35
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

SOL arvostaa henkilöstönsä monikulttuurisuutta ja tukee eri tavoin maahanmuuttajien työllistyvyyttä. Esimerkiksi SOLin työntekijöistä on tällä hetkellä jo yli joka neljännellä muun kuin Suomen kansalaisuus. Työntekijöitä on yli 60 eri maasta ja kaikista maanosista. SOLissa puhutaan 42 eri kieltä

SOLissa korostetaan työntekijöiden yhdenvertaisuutta ja ehkäistään syrjintää kaikissa muodoissaan. Maahanmuuttajien tukena on aina oma esimies, ja perusteellinen perehdytys helpottaa työhön sitoutumista. Myös vuonna 2007 perustettu Monikulttuurinen työryhmä edistää osaltaan työntekijöiden integroitumista SOLin toimintakulttuuriin.

– Haluamme tarjota kaikille samanarvoiset mahdollisuudet urapolkuun ja työssä oppimiseen sekä työhyvinvointiin. Työtapojen harmonisointi ja asioimisen helppous ovat tärkeitä. Olemme muun muassa kääntäneet koulutusmateriaaleja useille eri kielille, kertoo Monikulttuurisen työryhmän puheenjohtaja Sari Crnobreg.

– Yksi tärkeimmistä haasteista on monikulttuuristen työntekijöiden osaamisen nykyistä tehokkaampi kartoitus ja hyödyntäminen. Hyvä vuorovaikutus syntyy Crnobregin mukaan sitä kautta, että työnantajalla on selkeä käsitys ihmisten taustojen erilaisuudesta. Kotouttamisesta huolimatta on tärkeää, että ihmisen oma identiteetti säilyy.

Sari Crnoberg, Monikulttuurisen työryhmän puheenjohtaja, palvelupäällikkö, puh. 040 085 045

sari.crnoberg@sol.fi

Tarinoita:

SOLissa on monia loistavia tarinoita kotoutumisesta ja integroitumisesta suomalaiseen yhteiskuntaan.

Amev toi Togon auringon mukanaan

Aym onnellinen mies Bangladeshista

SOLissa toimii aktiivisesti monikulttuurinen työryhmä

Nuorikin pääsee uralla eteenpäin, jos vain haluaa