Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Kadettikunta on nimennyt vuoden kadettiupseeriksi eversti Risto Kolstelan

Kadettikunta ry

Kadettikunta on nimennyt vuoden kadettiupseeriksi eversti Risto Kolstelan

Julkaistu: 28.03.2015 klo 12:00
Julkaisija: Kadettikunta ry

EVESTI RISTO KOLSTELA ON NIMETTY VUODEN KADETTIUPSEERIKSI

Kadettikunta ry on nimennyt ansioituneen upseerin vuoden kadettiupseeriksi vuodesta 1976 alkaen.

Kadettikunta ry on nimennyt Vuoden kadettiupseeriksi 52-vuotiaan yleisesikuntaeverstin Risto Olavi Kolstelan Lahden kadettipiiristä.  Risto Kolstela  palvelee Helsingissä Kaartin Jääkärirykmentin apulaiskomentajana.

Risto Kolstela on syntynyt vuonna 1963 Helsingissä ja valmistunut upseeriksi 71. Kadettikurssilta vuonna 1987.

Kolstela on palvellut virkaurallaan Puolustusvoimien opetus-, johto- ja suunnittelutehtävissä muun muassa Hämeen ratsujääkäripataljoonassa, Urheilukoulussa, Maanpuolustuskorkeakoulussa ja Pääesikunnassa sekä Hämeen Rykmentin viimeisenä komentajana. Tämän lisäksi hän palvellut Tasavallan presidentin adjutanttina ja sotilastarkkailijana UNIKOM-operaatiossa. Kolstela on suorittanut myös siviiliopintoja Isossa-Britanniassa.

Eversti Risto Kolstela on toiminut esimerkillisenä kadettiupseerina uransa eri vaiheissa. Kolstela on humaani ja toiset huomioon ottava, luotettava ja aikaansaavana työtoveri. Kolstela on omalla esiintymisellään hankkinut upseerikunnalle ja edustamilleen yhteisöille suurta kunnioitusta niin työtovereiltaan kuin yhteistoimintakumppaneiltaan.

Kadettikunta on kadettiupseerien ja kadettien maanpuolustusaatteellinen veljesjärjestö.

Kadettikunnan toiminnan tarkoituksena on

• Kadettiupseerien yhteenkuuluvuuden ylläpitäminen ja edistäminen.
• Kadettiupseerien ammattitaidon kehittäminen.
• Upseerin ammattiylpeyden ja arvostuksen vaaliminen.
• Upseerikunnan verkottuminen turvallisuuden ja maanpuolustuksen toimintakenttään ja osallistuminen asiantuntijoina siinä käytävään keskusteluun.
• Kansalaisten maanpuolustustahdon vahvistaminen jakamalla tietoa Suomen turvallisuuspolitiikasta ja maanpuolustuksesta.

www.kadettikunta.fi
Eino Leinon katu 12 E 64