Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Kadettikunta julkaissut Turvallisuuspolitiikan tietopankin netissä

Kadettikunta ry

Kadettikunta julkaissut Turvallisuuspolitiikan tietopankin netissä

Julkaistu: 05.01.2016 klo 14:26
Julkaisija: Kadettikunta ry

Kadettikunta on julkaissut uuden Turvallisuuspolitiikan tietopankin verkossa osoitteessa www.turpopankki.fi.

Viimeisimpien vuosien aikana on turvallisuustilanne maailmassa muuttunut suuresti. Tähän liittyen Suomessakin käydään jatkuvaa keskustelua maamme turvallisuuspolitiikan linjasta.

Kadettikunnan turvallisuuspolitiikan tietopankin tavoitteena on antaa kansalaiselle perustietoa maamme turvallisuuspolitiikasta ja siihen vaikuttavista tekijöistä. Näin hän voi itsenäisesti muodostaa käsityksensä ja tehdä  perustellusti asioihin liittyviä omia johtopäätöksiään.

Kadettikunta tuotti ensimmäisen internetpohjaisen Turvallisuuspolitiikan tietopankin 2000 -luvun alussa yhteistoiminnassa Puolustusvoimien, Opetushallituksen ja Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liiton kanssa. Sivustolle on tehty vuosittain 1,5 miljoonaa tietohakua. Voit tutustua myös Kadettikunnan muihin tietopankkeihin (Veteraanien perintö, Arvet efter Veteranerna, Maailman muutos ja Suomi, Suomi kylmässä sodassa) osoitteessa www.kadettikunta.fi.

Kadettikunnan Kylkirauta -lehden löydät verkosta osoitteessa www.kylkirauta.fi.

Kadettikunta on kadettiupseerien ja kadettien maanpuolustusaatteellinen veljesjärjestö.

Kadettikunnan toiminnan tarkoituksena on

• Kadettiupseerien yhteenkuuluvuuden ylläpitäminen ja edistäminen.
• Kadettiupseerien ammattitaidon kehittäminen.
• Upseerin ammattiylpeyden ja arvostuksen vaaliminen.
• Upseerikunnan verkottuminen turvallisuuden ja maanpuolustuksen toimintakenttään ja osallistuminen asiantuntijoina siinä käytävään keskusteluun.
• Kansalaisten maanpuolustustahdon vahvistaminen jakamalla tietoa Suomen turvallisuuspolitiikasta ja maanpuolustuksesta.

www.kadettikunta.fi
Eino Leinon katu 12 E 64