Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Jyväskylän Hoivapalveluyhdistys ry:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Julkaistu: 13.06.2016 klo 14:10
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Jyväskylän Hoivapalveluyhdistys ry:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus. Jyväskylän Hoivapalveluyhdistys ry pyrkii vaikuttamaan siihen, että ikääntyvien ja vanhusten toimintakyky suomalaisessa yhteiskunnassa säilyisi mahdollisimman pitkään. Hoivapalveluyhdistys tarjoaa voittoa tavoittelematta palveluasumista, koti- ja hyvinvointipalveluita ikäihmisille, sekä varhaiskasvatuspalveluita lapsille.

Yhteiskunnallinen yritys -merkki voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia ongelmia ja ne käyttävät vähintään puolet voitostaan tähän. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus. Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti.

– Jyväskylän Hoivapalveluyhdistys ja sen omistamat yhtiöt haluavat korostaa hyvinvointipalveluiden yhteiskunnallista merkitystä. Haluamme, että hoivapalvelut ovat lähipalveluita, jotka tuotetaan paikallisesti kotimaisten toimijoiden tuottamina.  Haluamme osaltamme kantaa yhteiskunnallista vastuuta laadukkaiden palveluiden tuottamisesta, kertoo toimitusjohtaja Jari Blom.

– Yhteiskunnallinen yritystoiminta tarjoaa uudenlaisen näkökulman pohdittaessa suomalaisen hyvinvointivaltion tulevaisuutta. Yhteiskunnallinen yrittäminen on vastuullista yritystoimintaa ja nämä yritykset kehittävät jatkuvasti toimintaansa ja luovat uusia palvelumalleja huomioiden asiakkaiden tarpeet. On ilo saada Jyväskylän Hoivapalveluyhdistys mukaan Yhteiskunnallisten merkkiyritysten merkitykselliseen joukkoon, toteaa Brand Manager Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta.

Jari Blom, toimitusjohtaja, Jyväskylän Hoivapalveluyhdistys ry, p. 050 368 0190, jari.blom@jklhoivapalvelu.com

Niina Ollikka, Brand Manager, Suomalaisen Työn Liitto, p. 040 674 8773, niina.ollikka@suomalainentyo.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Yhteiskunnallinen yritys -merkin saaneet yritykset ratkovat liiketoiminnallaan yhteiskunnallisia tai ympäristöongelmia. Ne käyttävät suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tavoitteensa edistämiseen. http://www.suomalainentyo.fi