Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Houston, kaikki on kunnossa

Houston, kaikki on kunnossa

Julkaistu: 16.03.2015 klo 07:45
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Kuten Houstonin raudanluja tiimi aikoinaan ratkaisi Apollo 13:n ongelmat ja toi miehistön kotiin, ratkaisee Houston Analytics Oy päätöksenteon ongelmat ennustavan analytiikan avulla.

– Me tarjoamme menneisyyden raporttien sijaan näkyvyyttä eteenpäin päätösten optimoimiseksi. Hyödynnämme yrityksessä olemassa olevaa ja ulkoista tietoa ja teemme niistä tarkentuvia analyyseja, joilla voidaan ennustaa tulevaa, selvittää Houson Analyticsin toimitusjohtaja Antti Syväniemi.

Tukku- tai vähittäiskauppa voi esimerkiksi rakentaa halutuin perustein tietylle kohderyhmälle suunnatun tarjouspaketin. Kampanjan tuloksia, kuka on ostanut mitä, minkä verran ja missä, seurataan ja tätä tietoa hyödynnetään tulevissa kampanjoissa jopa automaattisesti.

– Samaa itseoppivaa ja koko ajan tarkentuvaa menetelmää voidaan käyttää kaikkialla, missä käsitellään isoja tietomääriä: teollisuus ennakoivassa kunnossapidosssa, julkinen hallinto vaikkapa veromuutoksien vaikutuksia arvioitaessa, selventää johtaja Juha Raunama. Hän toteaakin kaupan, raskaan teollisuuden sekä rahoitus- ja media-alan olevan heidän isoja asiakkaitaan Suomessa ja Pohjoismaissa. Lähitulevaisuudessa yrityksen toiminta laajenee myös Hollantiin, Belgiaan ja Iso-Britanniaan.

Käyttöönotto helppoa ja nopeaa

Big data ja erityisesti analytiikka koetaan usein vaikeasti lähestyttäväksi. Antti Syväniemi vakuuttaa, että päättäjän ei tarvitse ottaa isoja pitkäaikaisia riskejä tai ymmärtää analytiikasta tai tietovarastoista mitään. Päätöksenteossa käytetään selkeitä käyttöliittymiä ja käyttöönotto kokonaisuudessaan onnistuu jopa muutamassa viikossa joko asiakkaan omaan laiteympäristöön tai pilvipalveluna.

Palvelun ensimmäisessä vaiheessa Houston Analyticsin Launch Padin avulla kartoitetaan asiakkaan tietovarannon mahdollisuudet sekä mitä liiketoimintoja halutaan parantaa.

– Pilkomme nämä tiedot päätöksentekopisteisiin selvittääksemme, mitä kaikkea olemassa olevalla tiedolla voidaan tehdä, kertoo Syväniemi.

Seuraavassa, eli Rocket launch –vaiheessa parannetaan haluttua prosessia ketterästi ja nopeasti sekä tehdään ensimmäinen testattava versio.

Kolmannessa eli Mission Control -vaiheessa prosessi on rakennettu ja helppokäyttöiset päätöksentekoikkunat ovat päättäjien käytettävissä. Teksti: Maija-Liisa Saksa

—-

Rutiineista hyötyjen etsimiseen

”Faktoihin pohjautuva päätöksenteko on edellytys menestyvälle liiketoiminnalle. Tiedon tuotantoprosessit koostuvat perinteisesti useista manuaalisista vaiheista. Houston Analyticsin avulla pystymme vapauttamaan ammattilaistemme aikaa liiketoimintahyötyjen etsimiseen

Voimme tehdä havaintoja nopeammin ja keskittyä ennustamaan tulevaisuutta. Ennusteiden avulla ylin johto saa dataan perustuvia suosituksia, joiden pohjalle voimme rakentaa nykyiset ja tulevat toimenpiteet.”

– Paula Virtanen, Atria Suomi Oy, johtaja, markkinatieto

Lisätietoa ja yhteydenotot: http://bit.ly/1G5IP35
Julkaisija: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija