Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Hämeenlinnan seutu on yritysdynamiikaltaan toiseksi paras Suomessa

Linnan Kehitys Oy

Hämeenlinnan seutu on yritysdynamiikaltaan toiseksi paras Suomessa

Julkaistu: 04.03.2015 klo 15:00
Julkaisija: Linnan Kehitys Oy

Valtiotieteen tohtori Timo Aro on selvittänyt kuuden eri muuttujan perusteella kaupunkiseutujen yritysdynamiikkaa vuosina 2008-2012.

Hämeenlinnan seutu sijoittuu toiseksi parhaaseen ryhmään yhdessä muun muassa Kokkolan, Seinäjoen, Vaasan, Pietarsaaren, Porin, ja Lappeenrannan seutujen kanssa. Ryhmiä on kaikkiaan viisi.

Tarkastelu perustuu kuuteen muuttujaan, jotka mittaavat yritysdynamiikkaa eri näkökulmista, kuten uusien yritysten perustaminen ja yritysten uusiutumisaste.

Lopullinen sijoitus tässä tarkastelussa on näiden kuuden muuttujan kautta saatu sijoittumisluku. Tulokset on suhteutettu kunkin alueen väestöpohjaan ja yrityskantaan.

Analyysi verkossa

Linnan Kehitys Oy on Hämeenlinnan kaupungin omistama elinkeinoyhtiö. Tehtävänämme on lisätä Hämeenlinnan tunnettuutta ja taloudellista kasvua. Saamme aikaan taloudellista kasvua verotuloina sijoittuvien yritysten, tapahtumien ja uusien asukkaiden kautta. Tavoitteenamme on, että Hämeenlinna on kehittyvä, kasvava ja elinvoimainen kaupunki.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki