Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Eero Manninen Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) pääsihteeriksi

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Eero Manninen Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) pääsihteeriksi

Nimitys.
Julkaistu: 01.04.2016 klo 15:24
Julkaisija: Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Tiedote 1.4.2016

Filosofian maisteri Eero Manninen, 31, on valittu Suomen ylioppilaskuntien liiton pääsihteeriksi. Manninen työskentelee tällä hetkellä Oulun yliopiston ylioppilaskunnan pääsihteerinä. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on hoitanut lukuisia tehtäviä ylioppilaskunnassaan. Lisäksi hänellä on monipuolista taustaa erilaisista luottamus- ja hallitustehtävistä. Manninen tunnetaan aktiivisena ja pidettynä toimijana koko suomalaisessa ylioppilasliikkeessä.

”On ihan supermahtavaa päästä tekemään opiskelijoiden parempaa huomista muiden sylliläisten kanssa”, iloitsee Manninen tuoreeltaan. ”SYL ja ylioppilasliike ovat erittäin haastavassa tilanteessa nyt ja tulevina vuosina. Siksi meidän tulee tulevien kolmen vuoden aikana kehittää liittoamme ja toimintaamme entistä vaikuttavammaksi”, hän jatkaa. “SYL tekee työtä, joka on ratkaisevaa koko Suomen tulevaisuuden kannalta, ja tätä työtä haluan olla tekemässä koko ylioppilasliikkeen kanssa hyvällä meiningillä.”

Pääsihteerin hakuprosessi oli monivaiheinen, ja henkilöiden soveltuvuusarvioinnissa kumppanina toimi Mercuri Urval. Hallitus teki valinnan haastattelujen ja soveltuvuusarviointien perusteella.

Pääsihteeri johtaa liittoa yhdessä hallituksen kanssa keskittyen erityisesti edunvalvontaan, talouteen, strategiseen kehittämiseen sekä liiton kahdeksanhenkisen asiantuntijasihteeristön esihenkilönä toimimiseen. Pääsihteerin toimikausi on kolmivuotinen.

Manninen aloittaa perehtymisen pääsihteerin toimeen toukokuussa. Varsinaisesti hän aloittaa pääsihteerin toimessa elokuun aikana, kun nykyinen pääsihteeri Juha Töyrylä siirtyy liitosta eteenpäin uusiin haasteisiin.

puheenjohtaja Heikki Koponen, 044 906 5007, etunimi.sukunimi@syl.fi

Eero Manninen, 045 631 7145, eero.manninen@oyy.fi

15 jäsenjärjestöä ja 132 000 yliopisto-opiskelijaa edustava Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry. on maan suurin yliopisto-opiskelijoiden edunvalvonta- ja palvelujärjestö.