Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Chapple – Kirkko Espoossa, uuden tilan avajaiset kauppakeskus Isossa Omenassa la 1.10. ja su 2.10.

Espoon seurakunnat

Julkaistu: 26.09.2016 klo 10:29
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Olarin seurakunnan ja Esbo svenska församlingin uudet tilat avataan kauppakeskus Ison Omenan laajennusosan toiseen kerrokseen.

Chapple on ilmeeltään moderni kirkon tila, jonne kutsutaan kaikenikäisiä ihmisiä. Paikan ilme, sisustus ja tuleva toiminta on tulos palvelumuotoiluprojektista. Ihmiset ovat haastattelujen kautta saaneet kertoa, millaiseen tilaan he haluaisivat tulla ja minkälaiseen toimintaan osallistua.

"Kodikkuus, lämpö, olohuone ja tuoreus olivat avainsanoja, joilla ihmiset viestivät toiveitaan tilaa ja toimintaa kohtaan",  kauppakeskuspappi Juha Virta sanoo.

Lokakuussa alkavat arkiaamupäivisin avoimet perhekahvilat, iltapäivisin on koululaisille toimintaa, iltaisin nuorten toimintaa, torstaisin moderni Risteys-messu ja keskiviikkoisin mm. talk show-iltoja. Viikonloppuisin Chapple tarjoaa pop up -hengessä brunsseja, hyvän tekemisen tapahtumia, mindfulness -kursseja ja teemakirppiksiä.

Avajaisten ohjelmaa

Lauantai 1.10. klo 918

Klo 10.30 ja 11.30 Taikuri Magic

Klo 12 Avajaissanat

Lapsille ilmapalloja, hattaraa ja kasvomaalausta.

Sunnuntai 2.10. klo 11

Klo 12 ja 14 Mindfulness -vartit, ohjaajana Mia Moisio

Klo 13 ja 16 Arttu Wiskari

Lauantaina ja sunnuntaina on kisa lapsille ja nuorille: Tee mainosvideo uudesta tilasta. Voittajille rannekkeet Linnanmäen Valokarnevaaleille.

Onnenpyörä ja muita pieniä kilpailuja. Palkintoina mm. leffalippuja ja makeisia.

Torstaina 6.10. klo 19 kaksikielinen moderni Risteys-messu, jonka yhteydessä tila vihitään käyttöön. Vihkimisen toimittaa lääninrovasti Salla-Maria Viitapohja avustajanaan kirkkoherra Roger Rönnberg.

Lisätietoja: Juha Virta, kauppakeskuspappi, juha.virta@evl.fi, p. 040 565 0012.

Liite 1: Chapple-logo.
Liite 2: Kuvassa kauppakeskuspappi Juha Virta Chapplen ovella. Kuva Jukka Granström.

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 169 500 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.
Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.