Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Caruna jatkaa toimintansa uudelleenrahoitusta

Caruna jatkaa toimintansa uudelleenrahoitusta

Julkaistu: 19.05.2016 klo 12:45
Julkaisija: Caruna

Caruna on uudelleenrahoittanut lainojaan kansainvälisille institutionaalisille sijoittajille suunnatuilla joukkovelkakirjalainoilla. Uudelleenrahoituksella Caruna hakee edullisempia rahoitusehtoja ja pidempää takaisinmaksuaikaa liiketoimintansa edellyttämälle pääomalle. Joukkovelkakirjojen liikkeellelaskija on Transmission Finance DAC.

Nämä joukkovelkakirjalainat ovat osa uudelleenrahoitusjärjestelyä, jossa Caruna Networks Oy on lainannut 500 miljoonaa euroa irlantilaiselta, instituutionaalisille sijoittajille velkakirjoja ja lainoja liikkeelle laskevalta Transmission Finance DAC:lta osana 10 miljardin euron joukkovelkakirjalainaohjelmaa. Lainan maturiteetti on seitsemän vuotta ja kuponkikorko on 1,5 %.

”Uudelleenrahoitamme pankkilainojamme pidentääksemme velkamme maturiteettia ja hyötyäksemme alhaisesta korkotasosta. Sähkönsiirto on erittäin pääomavaltainen toimiala, ja turvataksemme edulliset lainaehdot rahoituksellemme, käytämme kansainvälistä rahoitusrakennetta toimialan vallitsevan käytännön mukaisesti. Näin voimme myös jatkossa hankkia rahoitusta joustavasti tarpeidemme mukaan turvataksemme sähköverkkoomme tehtävät laajat investoinnit”, talousjohtaja Jyrki Tammivuori Carunasta kertoo.

Standard & Poors on antanut pitkän tähtäimen yritysluottoluokituksen BBB+ ja vakaat tulevaisuuden näkymät Carunalle.

Lisätiedot medialle:
Jyrki Tammivuori,talousjohtaja, Caruna, puh. 0400 472371

Caruna Facebookissa: facebook.com/caruna.fi
Caruna Twitterissä: twitter.com/CarunaSuomi
Caruna Linkedinissä: linkedin.com/company/caruna?trk=top_nav_home

Kuvia sähkönsiirrosta toimitusten käyttöön: http://kuvapankki.caruna.fi

Caruna on Suomen suurin sähkönsiirtoon keskittyvä yritys, joka vastaa 650 000 yksityis- ja yritysasiakkaan sähkönjakelusta Etelä-, Lounais- ja Länsi-Suomessa, Joensuussa, Koillismaalla, Lapissa sekä Satakunnassa. Carunassa työskentelee noin 270 henkilöä ja yhtiö työllistää suoraan yhteensä 2 000 työntekijää eri puolilla Suomea. Caruna panostaa vahvasti säävarman verkon rakentamiseen ja investoi vuosittain noin 200 miljoonaa euroa sähköverkon kehittämiseen. Carunan omistavat suomalaiset eläkevakuutusyhtiöt Keva (12,5 %) ja Elo (7,5 %) sekä kansainväliset infrastruktuurisijoittajat First State Investments (40 %) ja Borealis Infrastructure (40 %). Lisätietoja: www.caruna.fi